torsdag 20 december 2007

Jessicas fösta löparrunda

Idag var det dags för Jessicas första löparrunda i Central Park. Nollgradigt, strålande sol och klarblå himmel, vad mer kan man begära? Jag tog rundan runt Reservoaren, en riktigt schysst slinga på 6km med grymma vyer över alla skyskrapor. Det blandades löpning och gång då jag inte rört på mig sen 16 februari.

Dock slutade jag på plus, sprang alltså om fler än jag blev omsprungen av. Sprang om en dam i sina bästa år precis i början och sedan dröjde det tills jag var längst bort innan jag blev omsprungen av en maratonlöpare. Sedan i sista uppförsbacken då jag kände mig riktigt stark tog jag två kvinnor till, en helt underbar känsla!

Fick tyvärr avbryta 100 meter innan mål med sendrag, haha så vältränad är jag!!
Vi får väl se hur knät mår imorgon, det kanske inte var så bra att börja med 6km asfalt...

/Jessica

1 kommentar: