onsdag 3 juni 2009

The Next Lyxman

Jaha ja, det tog ett tag att få ur sig ett sista inlägg. Ber om ursäkt för det.

Vi har landat bra i Sverige igen och Lyxmannen har ett superroligt arbete att gå till så det går ingen nöd på honom. Jess har arbetat fram till för ett par veckor sen när hon gick på lite mammaledighet. I lördags, den 30:e maj, kl 10.28 fick vi nämligen en liten son! Det överlägset största som hänt Lyxmannen i hans liv. Tårarna sprutade åt alla håll när den lille tittade ut.
Både mamma och son mår utomordentligt bra. Made in USA kan man väl säga..

Med detta stänger vi igen denna blogg för gott. För tillfället har vi ingen ny i sikte heller. Det blir en paus från bloggandet på obestämd tid. Det riktiga suget har inte infunnit sig men det gör det säkert en dag. Lyxmannen ska ju vara pappaledig nästa vår då kanske vi startar en alternativ pappa-blogg eller nåt.

Återigen vill vi bara tacka alla ni som läste och kommenterade bloggen och gjorde oss till bättre människor under de bästa 15 månaderna av mitt och Jess liv. Nu väntar nya tider med lite sömn, amning och snack vilken färg det var på bajset. :)


Mamma Jess och Pappa Lyxman.


Den lille får lite mjölk inför ett av de första amningsförsöken.


Vi har inte bestämt namn ännu så har ni några förslag så är de välkomna! Vi testar olika namn varje dag. Hittils har vi gått igenom Mio, Leo, Troy och Wille. Imorgon får vi se, troligtvis Elton :)

21 kommentarer:

Anders Brouzell sa...

Grattis till Mio, Leo, Troy, Wille eller vem han nu blir!
Lycka till med föräldraskapet, det kommer ni att klara galant.
/Anders

Susanne sa...

Grattis! Vilken överraskning, och en rolig sådan dessutom! :)

Mio är fint, och Milo...men vad det nu än blir så blir det alldeles säkert helt rätt till ert lilla nyförvärv!

Han har förresten samma frisyr som jag hade när jag föddes för typ 100 år sen, och det kan ju bara båda gott! ;)

Kram till hela lilla familjen!

Susanne sa...

Grattis! Vilken överraskning, och en rolig sådan dessutom! :)

Mio är fint, och Milo...men vad det nu än blir så blir det alldeles säkert helt rätt till ert lilla nyförvärv!

Han har förresten samma frisyr som jag hade när jag föddes för typ 100 år sen, och det kan ju bara båda gott! ;)

Kram till hela lilla familjen!

Elise sa...

En liten prins, vad kul - grattis till er båda =)!!

Och åter igen - STORT STORT STORT tack för alla fantastiska tips om Nevvan! Spicemarket var väl en klar favvo, Abercrombie imponerade ;) och Brooklyn Bridge var mäktigt, för att nämna några stjärnskott.

Kram och sköt om lilla familjen!
//Mekong 4 ever

Anonym sa...

GRATTIS till er!!!
Skitkul ju:)

Kram Soffan

Frenka sa...

Grattis för tusan..!! Jag fick en tjej för snart 4 veckor sedan, så jag vet vad ni går igenom...Det är ju helt underbart :-).

Grattis igen!
//
Fredrik

Anonym sa...

Ja jag säger väl det på bloggen också...Grattis till en så söt och frisk kille! Jag ska lära han allt jag kan, hi, hi.

Jag vill också gratta Mr No Name, eller Mr All Name, till att ha fått två så underbara föräldrar.

Vilken lycklig start i livet!

Kram/
Madelene

Mallis in real life sa...

Det var ingen dålig överraskning ni satt inne med. Har allt varit här och kikat då och då, undrat när det sista inlägget skulle komma.

Vill bara passa på att tacka er båda för att ni har delat med er av ert äventyr i NY. Er blogg var mycket underhållande och blev liksom en del av min vardag.

Önskar er all lycka med lille Elton, eller vad ni nu bestämmer er för.

Tack och hej!

Mallis

Anonym sa...

Grattis till den lille, en mycket söt liten kille.

O Grattis till Farmor Maggan !!


Mari-Anne i Malung

Ankie sa...

Hej kära vänner!

Han ser ju helt underbar ut, vilken liten goding! Se till att njuta av tiden för snart är han en tvååring som kan prata och då kommer ni att undra vart tiden tog vägen!
Jag tycker att Wille skulle passa, tänk vilket radarpar, Viktor och Wille!

Ska bli kul att träffas!

Massor av kramar från familjen Nilsson-Gärd

Anonym sa...

Farmor här,
Ja det är ett underverk som har kommit till världen. Har träffat honom vid några tillfällen och det är just nu Sveriges gulligaste lilla gosse!
Jag önskar familjen Jessica och Martin och ? lycka till med allt och var rädda om varandra. "Livet går inte i repris" Kramar från en stolt farmor i Köping

Anonym sa...

grattis!

Får man fråga vad ni jobbar med för att ha råd med detta fantastiska liv?


mvh E

Anonym sa...

Sixten Hugo Karl Fredrik Andreasson??

//P

Miiicha sa...

Haha så söt!

Love M

Anonym sa...

Grattis!!

Sixten är ju ganska coolt!:-)

/nicke

Lyxmannen sa...

Tack alla för era snälla kommentarer!!
Olle är nu 10 veckor och sköter sig exemplariskt kan jag meddela.

Frenka: Det är precis hur coolt som helst och det växer för varje dag! :)
Du bodde inte i Solna?

Frenka sa...

Tjoo!
Elsa är nu 3 månader och vilken utveckling! Det är jäkligt häftigt att se. Snart är det dax att byta till sittdelen i barnvagnen..

Längtar till pappaledigheten i maj.. efter läst din blogg så har jag haft funderingar på att köra en pappaledighetsblogg, men du har ju redan gjort det officiellt att du kommer göra det så med alla dina följeslagare så är det ju kört för en annan., ;-)

Jag bor på södermalm Nytorgsgatan/Folkungagatan, men vi har bestämt oss för flytta och har hittat en lght i Finnboda som vi skall köpa.

Så man får ta och göra ett stop på Golden gate innan man drar till "förorten" ;)..
Du kan ju kolla albumet på ansiktet om du har konto där.

http://www.facebook.com/album.php?aid=115143&id=593779828&l=d62712c537

Ha det bäst och ta hand om Jess och Olle!

Nadja sa...

Ojj vad roligt!!!
GRATTIIISSS!!!
Barn är helt underbara! har en son på 2år själv...tiden går snabbt förbi så njut av Baby tiden :)
Läste igenom min gamla hemtrakters lokala tidning och fick syn på er dåvarande new york blogg som jag läste då och då :)
Sen försvann ni....men men..
när upptäckte ni att vi var gravida`???????? Va kul...
Hälsa Jess från en gammal skolkamrat vid namn Nadja :)
Återigen Grattis till er båda....
Kul att se att ni ännu är ihop :)

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade till er blogg när jag sökte efter sajter om New York. Jag hittade ingen mejladress till er på bloggen så jag undrar om ni möjligtvis skulle kunna kontakta mig på chrislundqvist@gmail.com istället?

Det gäller ett länktips.

Tack!

Med vänliga hälsningar,
Christoffer

Lyxmannen sa...

Jag har mailat dig Christoffer!
/ Lyxmannen