onsdag 12 november 2008

No more Lyxman

Jag sitter här i mörkret och lyssnar på Society. Jess har somnat sedan länge och jag funderar på hur man avslutar en blogg. För så blir det. Jag kommer inte fortsätta skriva på denna blogg. Jag lever inte längre ett liv i lyx och vill inte förstöra den eventuella image jag byggt upp. En Lyxman kan inte arbeta. Verkligheten kom till slut ikapp även mig.
Till en början kommer jag inte heller att starta någon ny blogg. Det blir en paus på obestämd tid.

Första halvåret var denna blogg mer en dagbok över vad vi gjorde i New York. Inläggen var få och ganska risiga. Den 4:e december läggs sen bloggen upp på Magazin24 och inläggen tar sig väl litegrann. Nu kunde ju folk verkligen hitta in till denna blogg.
Under våren tar det sig mer och mer. Inläggen blir bättre och vi får mer och mer besökare.
Lyxman på riktigt blir jag nog inte förrän Wannabe Lyxman lämnar en kommentar till inlägget den 16 juli. Han skriver att det jag skriver är kåseri. Jag googlar upp den exakta betydelsen och inser att jag nu kan överdriva i allt större utsträckning. Jag blir Lyxmannen fullt ut. Jess påpekar vissa saker i inlägg som inte stämmer men jag säger bara att; "hey, jag är en kåsör". Jag vet inte vem Wannabe Lyxman är men jag är tacksam för hans kommentar den dagen!

Detta är inlägg nummer 598. Vi har lagt upp drygt 2.000 bilder under året. Varje lite längre inlägg har nog, i snitt, tagit en timme att skriva. Det tar mer tid än man tror att fixa med bilder och skriva nåt som folk verkligen vill läsa.
Den 1:a december 2007 när vi började mäta besökare hade vi 26 st. I måndags, den 10 november, hade vi nästan 500 UNIKA besökare!

Denna blogg hade heller inte blivit något utan alla era kommentarer vare sig det varit anonymt eller inte!! Första halvåret var det väl bara Stress-V som kommenterade.
Varje morgon var det första jag gjorde att kika om det kommit några kommentarer. Om någon ny person gav sig till känna blev man förnöjd och så ville man skriva fler, bättre inlägg. Jag har därför bestämt mig för att bli bättre på att lämna kommentarer på andra bloggar. Det krävs så lite.
Tack alla som kommenterat!! Det har gjort att jag suttit uppe massvis med sena kvällar och skrivit inlägg bara för att det skulle ligga nåt nytt och fräscht där när ni i Sverige vaknade varje morgon.

lyxman.blogspot.com får ligga kvar som ett minne över de bästa 15 månaderna i mitt liv. Den får också ligga kvar som en sorts mall för framtida Lyxmän. Jag har satt en standard och nu är det upp till andra att förfina och förbättra fenomenet Lyxman.

Jag måste också tacka den person som gjorde detta möjligt. En person som aldrig sa något hur mycket jag än shoppade eller bokade dyra restauranger. Som ställde upp och arbetade när jag och Grobecker ville åka och spela golf eller åka till Las Vegas och ha skoj. Som för det mesta strök sina skjortor själv varje morgon.
Jess, du är den bästa!

Kanske dyker denna blogg upp i ett annat format längre fram, vem vet :)

Eder Lyxman
PS. Det kommer ett allra sista inlägg på söndag. Kort som fan. Stay tuned. DS

74 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du har delat med dig av ditt liv i sus och dus "over there".
Önskar dig ett fortsatt liv i sus och dus i fjollträsk ;D
Kram M

Anonym sa...

Marta... det har varit trevligt att följa med även om det ibland varit med lite skräckblandad förtjusning man umgåtts med Er... man vet ju aldrig vad som kommer med - vare sig i bild eller text. Hoppas vi kan hitta någon golftour runt Tjockholm i vår, klubborna är ff nya och nästan ospelade. Lycka till med jobbet, nu får jag jobba med en ny generation AMEX:are. PMB

Anonym sa...

tack

Anonym sa...

Tack! Det var kul.
Bor själv kvar strax söder om NYC men har nästan aldrig lust att åka dit.
Då kan du tänka dig.

Anonym sa...

Tack för den trevliga och kul läsning man haft på morron, jag kommer att sakna den.
Lycka till i fortsättningen båda två.

dalkulla

Anonym sa...

Hejsan!

Det var ju synd för denna blogg är bland dom bästa jag läst *ler*

Tackar så mycket för att ni delat med er av livet "over there"

Lycka till bägge två i framtiden.

/ Puff

Anonym sa...

Att klicka in på A year off och sippa på en kopp kaffe har varit ett förmiddagsnöje och en väl etablerad vana - uppskattar de sena nätternas bloggskrivande. Lycka till därute i den verkliga världen!
AB

Anonym sa...

Tack for alla era inlagg! Det har varit kul och underhallande att lasa bloggen till mitt morgon kaffe var dag har i Woodstock, NY. Jag kommer att sakna det. Snyft, snyft!
Hur kan vi trogna lasare fa veta om ni nagon gang startar en blogg igen? Jag bara undrar??? Har en ide!!! En blogg pa engelska om Sverige och era synpunkter i samma stil som ni sag pa USA. Det skulle vara intressant for manga att fa lasa om Sverige. Vilken bra reklam det skulle vara! Vad sags???? :-)
Lots of luck to both of you and you will be missed! :-(
Gunilla

Anonym sa...

Instämmer i att det har varit underhållande läsning!
Genom er har jag fått en chans att återuppleva mina 2 år i NYC, och dina skriverier har lockat till många leenden av igenkännande.
Lycka till med livet här i Stockholm.
/ En annan V

Anonym sa...

Nu blir varje vardagsmorgon lite tråkigare för mig och lite gladare för min chef. Tack Marta, tack Jess!!!

/a.et

Anonym sa...

Kommer klart att sakna "what´s hot and ehat´s not" direkt från NY.. Jag har en fråga och jag undrar vilken tyo av kamera det är som ni har tagit de helt fantastiska bilderna med? Jag ser framemot en fotouställning, varför inte på Kulturhuset? NY genom en Lyxmans ögon? ;O)

Anonym sa...

Tja

Jag är en av dem som har läst bloggen under er tid i NY och jag kan bara instämma, det har varit hur kul som helst att läsa. Jag vill återigen tacka för de 12 underbara dagar som jag, mamma-kung, pappa-kung och kungen fick tillbringa hos er i februari, vår bästa semster som familj. Kungen får glänsa med den när han börjar på dagis i januari!
Hoppas att vi snart får möjlighet att träffas!

Kram

Ankie

Anonym sa...

Vilken blogg!! Jätterolig läsning och mkt bra tips..
Skulle gärna fortsätta läsa bloggen även från Sverige...
/Ett fan

Anonym sa...

Hej
En tanke
Finns det kanske en sponsor därute som kan bidra till att Lyxmannen kan fortsätta på den inslagna vägen och förhöja standarden på vardagen för oss övriga löneslavar?

Själv tror jag att Lyxmannen kan bli ett begrepp bland arbetsskygga män, ingen skugga över Lyxmannen

Tack Marta & Jess för ett grymt år!
// Whern

Anonym sa...

Hej!!

Får instämma med de övriga och tacka för den trevliga och roliga läsning man haft till morgonkaffet :o)

Ha det gott..

/L-H

Anonym sa...

En epok går i graven...snyft snyft. Tack för unberbar läsning och sköna bilder!!! /K

Anonym sa...

Hittade till er blogg på tog för sent.. Har dock i stort sett sträckläst era inlägg från dag 1. Väldigt bra läsning.

Mina och väldigt många andra läsares morgonar återgår nu till "normala" precis som innan ert intrång i bloggvärlden och att man nu inte längre med spänning, det första man gör när man loggat in på datan kolla vad ni haft för er i "over there".

Tack så mkt Marta & Jess!!


/Niclas

Anonym sa...

Ja va d säger man??!! Är grymt imponerad av ditt "jobb". Även av Jessica som verkar ha slitit hårt!! Kan bara instämma i lovsången om hur kul och uppiggande det varit att läsa om alla bravader. På slottspraktiken är ni väldigt uppskattade!! Välkomna förbi om ni har behov... Ha d så bra så kanske vi ses på någon match framöver??!! Mvh Emnerud

Anonym sa...

SNyggt jobbat med bloggen, man förstår att du/ni har lagt mycket tid och möda i inläggen. Det var vart mycket underhållande och kul att se bilder från en stad som man älskar och har varit i..

Lycka till i stan..

//
Frenka

Anonym sa...

Skönt! kanske man slipper dig K!!

//P

Anonym sa...

Trist att det laggs ner men herregud vad jag skrattad de har manaderna :) TACK

Anonym sa...

New York, inte riktigt samma sak efter att 2 grymma människor gett sig av. Stort tack för allt till er båda. Det har verkligen varit ett nöje att lära känna er.

Sorgligt att inte kunna surfa in och läsa ett nytt roligt avsnitt på bloggen när man känner för det. Man får väl helt enkelt blicka tillbaka på alla 598 inläggen istället. Eller vad säger du Marta, vill du fortsätta? Du får bäddsoffan i vardagsrummet så kan du blogga vidare några månader till :). Du gör väl allt för dina trogna läsare?

... nä sorry Jess de va ett dumt förslag. Du har ställt upp tillräckligt :)

Ha det gött

Cheers
S-G

ps inte samma sak att ta sig upp till fotbollen en tidig söndagsmorgon längre. Ingen som ringer o försäkrar sig om att man orkar pallra sig upp!

Anonym sa...

Ni har verklingen gjort att jag laddar för min resa till NYC.
Åker nu i november.
Två veckor kvar bara!
Tyvärr fann jag eran blogg så sent som för en månad sedan.
Tack för ett bra jobb!

Anonym sa...

Är närmare än du tror P.....

Anonym sa...

Kommer även sakna de bilder som dök upp på min idol "Outletkungen". Har han någon egen blogg?!/K

Anonym sa...

Jag instämmer med de stående ovationer du redan fått!! En fantastisk blogg.
Dock väldigt kul att ni är hemma i Sverige igen! Nu kan det skändas öga mot öga:-)
/v

Anonym sa...

Jag säger som pappa brukar säga att tack vare bloggen har man haft bättre koll på vad du haft för dig i New York än när du bor här hemma bara är några timmar bort:) Kul läsning har det varit!

Anonym sa...

Har följt din blogg under drygt ett år.
Eftersom jag är ett riktigt NY-fan har det varit underbar läsning från dag 1. Dessutom kanonbilder rakt över.
Stort tack!
Kör hårt framöver.

- J.

Anonym sa...

Hej min gosse och min svärdotter!

Ja det är med tårar i ögonen som jag ser att du inte tänker skriva mer. Du vet ju att jag blir lätt- rörd och det blev jag imorse 06.45 när jag läste ditt avskedsbrev till oss alla, dina bloggläsare. I början uppskattade jag inte allt som du skrev och förstod nog inte hur bra det var!!
Sista halvåret har det varit ett härligt sätt att starta upp datorn på morgonen och ni har känts så nära och ändå varit så långt bort.
Det är inte många människor som får chans och möjlighet att nå ut med sitt budskap som du har fått göra. Glädja, underhålla och ... jag har förstått att bloggen inte bara har betytt mycket för oss dina närmaste utan för många, många andra runt om i vår värld. Mycket av vad du skrivit har varit att fånga dagen på olika sätt, genom upplevelser, text och bilder. För några korta ögonblick så har vi kunnat glömma allt elände i världen och bara njuta.

Skickar ett ordspråk:
"Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet?" Det tror jag att ni vet.
Tack Martin och Jessica (för att du alltid ställer upp).
Stor kram från mamma Margareta

Anonym sa...

Varför ska du börja jobba igen?
Lyxlivet kan fortsätta i sthlm...

Anonym sa...

Hej Hr Lyxman,

Stort att bli uppmärksammad på detta sätt i din avskedsserenad.

Bloggen har varit strålande läsning, som piggat upp i stressad vardag. Att skratta högt ut i ett tyst rum, eller på sitt ämbete är ett gott betyg på ditt skrivande.
Du plockade upp mitt mail med en fantastisk mall för vad som krävs för ett bli lyxman - och min uppskattning för ditt skrivande blev än mer omfattande. Din aktivitet med kommentarer och svar på läsare har gjort den väldigt levande.

"Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet?" Som Mamma Margareta skrev inser man snabbt att ni båda förkastat för längesen - så kan man inte leva. Livsnjuteri och inställning som smittar.

Tar gärna mitt ansvar som trogen läsare och bjuder Hr Lyxman på en pilsner vid tillfälle - allt för att piska vidare fenomenet.

Heder,

Wanna Be Lyxman

Anonym sa...

Hej Lyxmannen,
Hittade din blogg sent och har sedan följt den och gått tillbaks och läst massa äldre inlägg. Strålande blogg, underhållande och informativ. Bästa kombinationen!

Lycka till med allt i framtiden!

Kram,
Victoria

Anonym sa...

Du är kung lyxmannen och det vet du.

Tack för en grym blogg, även om man ibland vart lite orättvist uthängd :-D

/rauken

Anonym sa...

Trist Marta, men som sagt med heltids jobb och lökning på schemat förstår jag att det blir svårt att hinna med. Glöm ej att gäddturen står kvar, dock är det dåligt fiske just nu på Hjälmaren, men vi åker nog upp till Trosa någon dag framöver, verkar vara lite bättre där, så jag hör av mig så får du blöta dina meps spinnare, ett tips ! skaffa en lång tafs om du blir med.
Kram Mathias

Anonym sa...

Bloggen har varit grym! Men det är ingenting jämfört med att ni äntligen är hemma!! :) /s

Anonym sa...

Jätterolig blogg att läsa, tycker ni ska fortsätta att blogga,,både du och jess. En fråga, e ni gifta?????

Anonym sa...

Har last hela bloggen pa tva dagar och har haft sa kul, ni maste ha haft jatteroligt! Synd att bloggen laggs ner, men jag tycker du gor ratt i att avsluta eftersom situationen inte ar densamma langre. Daremot tycker jag att det skulle vara hemskt kul om du gjorde en ny blogg!! Du skriver bra!!

Anonym sa...

Jag har denna blogg bland mina favoriter och brukar alltid titta till den varje dag.Tack! Kommer att sakna att läsa era inlägg. /S

Anonym sa...

tack för en bra blogg! Mina nätter på jobbet har du gjort lite lättare! Lycka till med det du tar dig an härnäst!

MVH Thomas W

Anonym sa...

Hallå lyxmannen, jag har läst din blogg sedan i januari och i och med att du tänker avsluta hela äventyret så vill jag skicka dig ett stort tack, du har verkligen levt ett inspirerade liv och förgyllt min "gråa" tillvaro med din tillvaro, jag kommer sakna din blogg när du slutar, tack för alla bra inlägg

Anonym sa...

Hallå Lyxmannen!

Synd att USA-äventyret är slut - det har varit riktigt kul att följa äventyret på bloggen. Vem vet, kanske vi syns på nån bana nån gång - ibland är ju världen liten.

Viva Vale Do Lobo!.-)

/Nicke

Anonym sa...

Ett smärre datorhaveri och 41 kommentarer senare sitter jag här i björkvedsbrasans flammande sken och lyssnar på Eddie Vedder och funderar på vad man skriver när det känns som att allt redan är skrivet...Känns främmande för mig som aldrig läst någon blogg med intresse tidigare, att sitta här nu, rörd och sorgsen. Inte alla har förmågan att beröra främlingar med sina ord på det sätt du gjort. Ta väl vara på din begåvning och tacka Jess från mig, för utan hennes arbete hade vi nog aldrig fått följa med på det här äventyret! Tack för allt, jag kommer att sakna er mer än jag tänker erkänna...
/Susanne
PS! Min sambo och jag har bestämt oss för att förlova oss i New York...ingen vet nåt, detta blir första (och enda) tillkännagivandet innan vi åker (om 8 dagar...)Frågan är bara VAR i denna städernas stad själva utväxlandet av ringar bör ske... Vi har svårt att välja bland alla alternativ...hela stan är ju full av just "såna där" platser fulla av magi...

Anonym sa...

Tack för en kanonblogg!! Kul att ni är hemma igen :)
Kram J

Familjenspel sa...

Satan vad trist.. trodde det kunde få fortsätta i Lyxman stil fast i Stockholm.. vem fan hade inte önskat en kanonblogg med mattips och annat kul fast här i Stockholm lixom... jaja ta hand om er båda iaf! Kram från Jocke och Ida!

Lyxmannen sa...

Sitter här i mörkret igen. Jess har somnat såklart och jag lyssnar, om och om igen, på Armin van Buuren: http://www.youtube.com/watch?v=TxvpctgU_s8

Läser era kommenterar. Vilka människor det finns! Tack för alla grymma kommentarer! Det värmer i ett numer arbetande hjärta!!!!

För att svara på ett par av frågorna.

Jag vet inte om det blir en ny blogg. Inte på ett tag iaf. En bit in på nästa år får vi känna lite var vi står nånstans. Om jag hittar motivation och nåt bra att skriva om kanske det dyker upp nåt skoj. Att bara beskriva livet på Huvudstagatan i Solna är inte samma sak som på 56:e gatan i New York, tro mig :)

Gunilla: Kanske vore en idé att försöka utbilda amerikanarna var Sverige ligger och hur det ser ut.

Angående bilderna på bloggen så har de tagits med antingen vår lilla kamera, en Canon Powershot SD850 IS. Tror den heter Canon Ixus i Sverige.
Sen köpte vi en Canon Eos 40D i mars så därefter är det väl 50/50 kan man säga. Alla bilder från restauranger och fester är med den lilla kameran.

Till Wanna Be Lyxman som vill bjuda på öl kan jag säga att jag inte dricker öl. Däremot en grogg eller ett glas fint rött vin kan jag ställa upp på! :)

Klart vi ska fiska Blaren!

Emnerud: Jag har lite problem med en rygg som behöver knäckas. Ringer och bokar en tid när jag är i stan! Hälsa Humle! :)

Jag och Jess är inte gifta. Hon missade sitt tillfälle vid skottåret senast :)

Susanne: TACK!
Jag och Jess har diskuterat och det finns bara en plats. Central Park såklart! Kanske hyra en båt vid The Lake?

Vi lovade också ett sista inlägg men det är lite oklart när det dyker upp. Troligtvis fredag. Så gör nåt annat fram till dess ;)

Anonym sa...

God afton Hr Lyxman,

Ber ödmjukast om ursäkt,

Jag borde insett att herrn hellre vill ha ett fint glas rödvin, eller kanske en käftsmälls-tequila-skiva.

Alternativet, säsongen till trots är en ruskigt immig GT med extra is. Gärna gjord på Bombay Sapphire (reservation för stavningen)

Då jag själv inte är en Lyxman har jag inom en stor inhyst ilska till svenska krogars prissättning på drinkar och allehanda grogg/spritdrycker.

Så Hr Lyxman, upp till dans!

Anonym sa...

hehehe, du får väl fria igen då, ni har väl varit ett par nu typ i evigheter!

Jessica sa...

Anonym: Vad menar du med "igen"? Mig veterligen har Martin inte friat ännu :)

Anonym sa...

Ja!Ja! Det har borjar likna en morot! Forst var det Sondag nu ar det Fredag! Vi ser fram och hoppas!
Man lever ju pa hoppet! :)
Nar det an kommer en snutt sa blir vi glada.
Ska bli sno i NY idag! Brr!
Be well!
Gunilla

Anonym sa...

Hej Susanne. Ett annat tips på förlovningsställe är Brooklyn Bridge. Kan bli några riktigt bra bilder med Manhattan i bakgrunden att föreviga. Att förlova sig är väl som att bygga en bro?! Man förbinder två ställen/personer.
/V

Anonym sa...

Tack för ert engagemang, Martin, Jess och V. Ni verkar resonera som vi! Jag var inne på Central Park och han föreslog mitt på Brooklyn Bridge :)(Fin tanke om förlovning=brobygge V.)Vilken av platserna det blir får vi väl diskutera vidare, och kanske bestämmer vi oss inte förrän vi är på plats. En sån sak som väder kan ju också spela in...

Sporty sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sporty sa...

En epok går i graven. Varit underbart roligt att läsa din blogg varje dag. Tack så mycket och lycka till på jobbet! :)

Anonym sa...

kanske lyxmannen har drömt att han friat till dig då jess, se till att slå en kastrull i skallen på han så han vaknar till lite ;)

Anonym sa...

Tja

Jag tycker också att det börjar bli dags för lite bling på Jessicas finger!
Jag går forfarande och väntar på mitt bling men jag fick ju en liten Viktor istället, inte fy skam!!!

Kram till er båda!

Ankie

Jessica sa...

Anonym: Martin menade nog att jag missade min chans att fria i februari. Det är väl bara på skottdagen som vi tjejer "får" fria? Och då passade han lämpligt på att åka till Orlando för lite golf ;)

Mamma-kung: Spot on! Bling-bling är ju aldrig fel ;)

Anonym sa...

Inte konstigt att ryggen spökar med dessa intensiva långa korrekta uppvärmingar inför fotbollsmatcherna ;) Har nuför tiden en massagebänk på Frissan oxå så nu kan man klippa sig, få håret tvättat o sen avsluta med en avslappnande massage... Inte så tokigt !! Ha d gott!! /Emnerud

Anonym sa...

Det är väl dags att ge sig till känna på bloggens näst sista inlägg. Hittade er blogg av en slump och har nästan skrattat så jag gråtit ett par gånger. Vi bor också utomlands (ingen lyxman/kvinna här tyvärr)och jag har känt igen mig mer än en gång, bland annat hade jag grymt kul "Korkorts-inlägget", en favorit! /Lina

Mallis in real life sa...

All good things must come to an end...

Tack för alla suveräna tips.

/Mallis

m family goes västerut sa...

Den hårt slitne hemmafrun i Indiana har nu ingen lyx-tillvaro att dagdrömma sig bort till. Trist. Jag får leta upp en ny Lyxman att förfölja. Innan jag också dimper ner i verklighetens Stockholm.

Anonym sa...

ok blir det något sista inlägg eller? först förra söndagen, sen fredagen, sen...?

Anonym sa...

Vafaan nu börjar jag läsa om bloggen från dag 1 igen. Har abstinens.. Jag låtsas att det är in real time och att ni fortfarande befinner er där. Vissa speciella händelser som utspelat sig under året är väl svåra att bortse från men jag gör ett försök.

Anonym sa...

Mongo, bästa bloggen på nätet.
Kommer sakna den.

Anonym sa...

Vill tacka för de tips, som vi fick från denna blogg, när vi nu i november var i väg på bröllopsresa bla till NY. De var kalasbra! Planerar redan lite smått för en ny resa till våren och kommer absolut gå tillbaka hit för nya tips. Hoppas att bloggen får ligga kvar, Trots att det inte kommer att bli några fler nya inlägg.
Emilie

Anonym sa...

Hej Martin och Jessica!

Det blev Central Park!!!! :-)

New York hälsar till er att ni är saknade här. Sitter just nu på Starbucks vid Columbus Circle och skriver detta. Hoppas ni mår bra där ni befinner er. Igår var vi i MSG på hockey. Det var bland det roligaste jag gjort tror jag, även om Rangers fick storstryk.

Kram till er båda härifrån the City.

Mia sa...

Tack för alla vackra bilder och för inspirationen från det stora landet i väst. Minst en resa overthere per år är ju ett måste!!! Bra att du behåller bloggen här som den är, så man kan leta upp sina favoritinlägg och framförallt se alla dessa fantastiska foton. Tack igen och lycka till med vardagen som hann ikapp. Kram Mia

Lyxmannen sa...

Hej alla.
Det sista inlägget dröjer lite som ni märker. Inget märkvärdigt med det dock så vänta inte ihjäl er utan njut av julen istället ;)
Beslutet om en bloggpaus står kvar tillsvidare. Har ett bra uppslag till ny blogg men det får vänta åtminstone ett par månader.

Susanne: GRYMT! Var i Central Park blev det??
Vad gjorde ni mer??

Till den anonyme person som börjat läsa bloggen från början igen vill jag ge en stor eloge! Vi skrattade gott åt det faktum att nån börjat om ;)
Ett tips är väl att du skippar första halvåret eller så.

Till alla er andra vill jag bara säga att vi uppskattar alal kommentarer!!

GOD JUL om vi inte hörs innan :)

Lyxmannen sa...

By the way, Wanna Be Lyxman, bor du i Sthlm? Ge mig en epost-adress eller nåt så ska vi se om det kan bli ett glas rött eller nåt ;)
Maila mig på sallskapet@hotmail.com

Anonym sa...

Hej Marta...och jessica,

Faan, jag har helt missat din blogg. Såå tråkigt men nu har jag tagit igen det, har läst massor men har oxå en massa skön läsning kvar.
Jag har berättat om er för Joel (min kille), visat han bilder mm som du lagt ut på facebook.
Så här om kvällen kom han o sa att han satt och läste din blogg (som han hittat på magazin).
Så den kvällen slutade med att vi båda låg i sängen med varsin laptop på magen och skrattade, avundades och njöt av underbar läsning.
Gud vad duktig du är.

Ha det så bra.
/Soffan

Anonym sa...

Vad hände med det sista inlägget? Jag har ännu inte fått flyttat till New York, men tills dess valde jag att hoppa ner till Sydney och plugga lite.
Saknar verkligen att läsa om er liv i staden som aldrig sover.
/Fabian

Anonym sa...

Jag undrar även jag när det sista inlägget kommer. Jag skulle inte kolla in här på en "död" blogg om jag inte trodde det skulle komma ett sista utlovat inlägg.

Anonym sa...

Martin o Jess, jag saknar er på the world wide web! Hoppas fortfarande på en ny blogg från dig Martin! Har inte hittat någon blogg jag vill följa sen du försvann härifrån...
Hoppas ni mår bra i livet!

Vårhälsningar
Susanne

Anonym sa...

Bloggen har ju möglat, skriv något då, hallåå..

Susanne sa...

Inte blivit någon ny blogg ännu? Nu har till och med jag börjat...i brist på underhållande bloggläsning får det bli bloggskrivande istället! Sånt e livet!