söndag 2 november 2008

Samtal med Carl 5 år

Pratade med Blåmesvägen i Köping igår. Där bor Outletkungens syster med man och tre små pojkar. Den yngsta, Carl, är ju min gudson. Pratade lite med han på skype igår. Han har en vild fantasi.

Carl 5 år: Du Martin, jag ska flytta till er

Marta: Jaha, när då?
Carl 5 år: När jag fyller sex.
Marta: Jaså, det är ju nu i januari
Carl 5 år: Ahh
Marta: Har du pratat med mamma och pappa om detta?
Carl 5 år: Neeej
Marta: Tror du verkligen du får flytta till oss för dem?
Carl 5 år: Jag vet inte.
Marta: Du kanske ska prata med först va?
Carl 5 år: Aahhh...

Marta: Vi ska på Fantomen på Operan nu.
Carl 5 år: Fantomen! Den vill jag också se!
Marta: Jaha ja.

Det ska också tilläggas att när vi skulle flytta till New York så skulle han flytta med oss och spelad för New York Rangers. Blev dock inget av det tyvärr...


Carl med storebror William.

Inga kommentarer: