lördag 1 november 2008

Officiellt uttflyttade

Jess gjorde alltså sin sista arbetsdag på AMEX igår. Jag tog tunnelbanan upp till vår lägenhet för att hämta de sista väskorna samt göra en besiktning på lägenheten.
När jag kom dig så ringde gubben i repan på den gubben som sköter besiktningen. Han dök upp i lägenheten efter ett par minuter. Sa hej, kikade in i sovrummet och gick. In och ut på under sju sekunder. Nytt inofficiellt besiktningsrekord för lägenheter över 60kvm.

Åkte därefter ner med väskorna till Wall Street sen blev det lunch med Jess, Superswede-Grobecker och våra vänner från Skanör. Blev sen en bio, Max Payne, var den första som startade när jag kom dit så det fick bli den. Halvrisig film.

Idag blir det nog en löptur för Lyxmannen. Det har svullats bra efter rekordet så idag blir det nog en t-bana upp till 96:e gatan och sen en tur längs Manhattans västra strand hela vägen ner till Battery Park.
I eftermiddag ska vi sen se Phantom of the Opera.


En sista bild från den balkong och utsikt vi haft det senaste året.


Detta var det första de visade mig i juni 2007 när jag var här med mäklaren för att kika på lägenheten. Det är det gemensamma utrymmet på våning 43. Utan att se själva lägenheten sa jag:
"We´ll take it"


En sista bild från solterassen. Löven börjar skifta färg vilket gör parken superhärlig. Nere till vänster kan ni se en del vita små saker stick upp ur parken, det är för målgången till New York Maraton som ju går av stapeln imorgon. Målgången är precis vid Sheep Meadow.


Full rulle på Wall Street denna Halloween-fredag.


Jag åkte upp och ner ett par vändor i hissen igår. Väntade alltid in nån slipsnisse och sen ställde jag mig inne i hörnet och vare sig han frågade eller inte så sa jag bara:
"-Penthouse please"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kan du inte försöka få lite ordning på slipsnissarna på börsen!!
En "fattig" mamma

Anonym sa...

Att du orkar så jäkla sega som de hissarna är :-)

Lyxmannen sa...

Jag jobbar på det morsan!

Bodac: Vad gör man inte för att sätta dessa slipsnissar på plats!