torsdag 6 november 2008

Tyler vill gifta sig med en svenska

Vi letar ju date till vår vän Tyler när han dyker upp i Sverige nån gång nästa år. Vi fick en kommentar från Veraveranda som anmälde intresse. Jag lät självklart Tyler få reda på det och han verkar giftassugen utan att veta mer än att det var en svenska. Återkommer med detaljer Veraveranda!
De bilder han syftar till är den trasiga, gråa t-shirt han bar i två dagar i Maine. Han bar den in och ut för att trotsa. Det är också denna från bubbelpoolen .

From: "TVG"
Date: Tue, 4 Nov 2008 13:59:11 -0800
To: "Martin"

Tell her I am already in love and can't wait to get married and have babies.

________________________________
From: "Martin"
Date: Tue, 4 Nov 2008 13:23:11 -0800
To: TVG
Subject: Re: Dinner tonight?

I´m not sure she´s seen any of those pic´s. I think it was the one from Knickerbocker yesterday evening.

________________________________
From: "TVG"
Date: Tue, 4 Nov 2008 13:17:11 -0800
To: "Martin"

Which picture got her excited? The one of me wearing my dirty shirt inside out or the picture of me naked in the hot tub?

________________________________
From:
Date: Tue, 4 Nov 2008 10:27:07 -0800
To: TVG
Subject: Re: Dinner tonight?

Dude,

I have already set up a date for you in Sweden. A girl have seen you on the blog and is interesting in a date. I have no idea who she is but hey, a swede is a swede!

Just so you know ;)
See ya!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, superkul! :D Hoppas Veraveranda fortfarande är "up for it" den dag Tyler kommer till Sverige!

Välkomna hem förresten, och TACK för att du fortfarande skriver till oss...än så länge iallafall:)

Måste kommentera det du skrev i förra inlägget om att ni frossade i svensk mat, godis och snacks första kvällen hemma. Måste inte amerikanskt godis vara bland det äckligaste som finns? Vi letade desperat efter nåt gott godis i affärerna när vi var där, men hittade INGET som ens kvalificerade sig för köp (nu pratar jag om "vanligt" godis allså, inte delikatesspraliner hos Dean and Deluca)! Vi handlade en hög med olika kakor, kex och rootbeer för att smaka hur de smakade, men det mesta kastade vi efter en enda tugga. Rootbeer tyckte jag personligen smakade som nåt slags mun/tand-sköljmedel...urrk. Hittade ni något som era svenska smaklökar kunde tolerera i brist på svensk kvalité?

/Susanne

Jessica sa...

Susanne: Jag instämmer till 100%, amerikanskt godis var verkligen äckligt!! Det enda vi åt var snickers och m&m peanuts (de gula). Och kakor och sånt ska vi inte tala om, jag hittade inga jag gillade. Tacka veta jag svenska ballerina-kex! :)

Skönt att vara hemma igen för nu blir det kroppkakor till lunch, som jag har längtat!!!

Mallis in real life sa...

Jag älskar Twizzlers!!!

Kanske kan Tylers sökande efter en svensk fru kunna bli en ny såpa på nån sketen kommersiell kanal. Ensam Amerikan Söker...

Vem vet?

/Mallis

Lyxmannen sa...

Det var lite smålurigt med godis faktiskt. Jag är svag för smågodis vilket de i princip inte har nånstans. Hittar man nåt är det svindyrt. Det blev mest m&m, de gula. Kanske var bra också då man inte vräkte i sig en massa godis hela tiden.

Mallis: En mycket bra idé. Ska lufta frågan med tv3 eller nåt när jag börjar arbeta igen på måndag..
"Americas next housewife" Tror Tyler köper det. Frågan är om Veraveranda fortfarande är på? :)

Anonym sa...

Skittles är helt ok godis. Apropå Rootbeer: Bodde i Minnesota under ett år fyllt med studier och där var det Rootbeer floats som gällde. Ett stort j-la glas med Rootbeer med en rejäl skopa vaniljglass i. Rätt läskande på sommaren faktist. Testade med Cola och vaniljglass när jag återvände till Sverige....blev väl ingen hit om jag skall vara helt ärlig:o)
Välkomna hem!

Anonym sa...

Marta: Med tanke på det kvalitetsgodis (not) du hade med till Råsunda västra kan det knappast varit något problem att hitta motsvarande ens i staterna. Minns inte hundra men frågan är om det ens var färg på skumbananerna...

/Klistermärksmannen i AIK-klacken

Anonym sa...

Om Veraveranda bangar kan jag tänka mig att ta mig an Tyler...
Vill bli en kvinnlig motsvarighet till Lyxmannen, fast har inte tänkt sporta lika mycket.
//Angie

Lyxmannen sa...

Rootbeer är väl inge stor favorit hos Lyxmannen direkt :) Tack!

Jag är känd öfr mni grymma smak vad gäller smågodis. Sen att det var lite torrt just den dagen kan väl hända...

Angie: Ditt intresse är noterat. Jag ska sätta upp nån sorts lista med potentiella hemmafruar. Ni kanske kan prova på livet en månad var och sen får vi se va ni tycker. Tylers åsikt spelar ingen roll. Han har inget att säga till om i detta ämne :)

Anonym sa...

Nej, Rootbeer suger! :) Jag kan inte tänka mig att en skopa vaniljglass skulle göra eländet bättre...men vad vet jag, jag har ju inte provat. :) Tänker inte göra det heller.

Håller med Jessica att det inte finns nån motsvarighet till Ballerina over there! Och som sagt, smågodis finns ju inte, inte ätbart iallafall. Blir till att bunkra på sig lite innan vi åker för krissituationer, hehe...annars håller jag med om att det ur sundhetssynvinkel är rättså bra att det inte finns så mycket gott godis och liknande.Det blir rena hälsokuren att åka till New York på semester- man går ju hela dagarna dessutom! :)
/Susanne

Lyxmannen sa...

Smågodis och schweizernöt-choklad var det vi saknade mest från Sverige. Alla som kom över hade med sig det. På gott och ont. Finns det tillgängligt äter man så är det..

Det är sant att man går enormt mycket vilket nästan är ett måste för att smälta den feta maten man stoppar i sig!

Prova Vivanno på Starbucks, en riktig energikick tycker jag och ganska goda.