måndag 10 november 2008

First day at work

Jaha, ja. Lyxmannalivet är nu officiellt slut. 06.45 imorse ringde klockan och nu var det inte bara Jess som var tvungen att gå upp. Blev en snabb frukost och sen ner i t-banan. Köpte ett månadskort för det facila priset av 690 SEK. Ett jävla rån är vad det är! Tur att jag inte har några egna pengar kvar så Jess fick betala åt mig. Nån sketen ordning måste det ju vara även fast vi är på svensk mark.


Började sen med ett måndagsmöte där jag introducerades till trummor, rök och lite sång. Folk stod upp i led och hälsade frälsaren välkommen tillbaka.
"-Äntligen!" hörde man från printavdelningen.
"-Fetto!" gastade nån från den risiga Insight-avdelningen.
"-Stor-Stockholms Zidane!" ropade killen som är ansvarig för fotbollslaget på Carat.
"-Sätt dig ner och håll käften!" sa vd´n när jag började tacka mina anhängare på knagglig svengelska.

Efter detta måndagsmöte blev det en tur ner till IT-avdelningen. De sitter i det som i Carat-mun kallas "grottan". Fick installera min egen dator idag som en liten mjukstart. Imorgon börjar allvaret med ett TV-schema som inte går av för hackor. Rätt in i hetluften bara. Spar inte på krutet. Kör slut på karln. Jag ser redan tendenser till utbrändhet. TV-schemat ser ut så här:
11 nov - Etermöte 9-10
11 nov - Julmöte 10-11
12 nov - MMS utbildning 8- 10 (Drottninggatan)
12 nov - Presentation MTG radio (+ lunch)
12 nov - Besök hos TV3 ca 14.00-16.00
13 nov - TV skola 9 - 12
13 nov - dragning TV4 Fakta 10-11
13 nov - dragning Discovery 14-15
14 nov - Mindecontrol-seminarium på Hotel Rival 8.30 - 16.00.
17 nov - MTV (hammarby sjöstad) 11.30
18 nov - besök hos Kanal 5 ca 11-14.00 (vi får lunch där)
18 nov - Stf Seminarium (Green room) 16.00
20 nov - Dragning Playahead 10-11
27 nov - Frukost med Vår-tablå-presentation 8.30 - 10 (Hos Kanal5 tror jag)

På återhörande imorgon kväll då vi minns året som varit tillsammans. Ni och jag.


Lyxmannen installerar sin dator och livet som just Lyxman tar ett ovärdigt slut.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Inget morgonbad? Antar att det tar ett tag att hitta tillbaka till sina gamla vanliga morgonrutiner.
/v

Anonym sa...

Oj får väl säga välkommen hem då och välkommen tillbaka till arbetslivet :)

Jag funderade på häromdagen när jag var inne på er blogg om hur länge du varit borta nu egentligen, nu fick jag svaret :)

Anonym sa...

Äntligen rättvisa!!!

Familjenspel sa...

Tycker du borde tvinga Jess att återta sitt jobb i USA, det här känns inte värdigt.. det känns som den här bloggen plötsligt blev seriös.. ack så trist :)

Anonym sa...

Kul att se din vardag också! Verkar vara ett kreativt och intressant jobb du har. Hur hamnade du där?

Lyxmannen sa...

Inget bad imorse. Dock ett entimmes bad nu ikväll.

Tack Björn! Det blev ganska precis 15 månader.

Whern: Finns ingen rättvisa i denna värld längre fifan.

Jocke/Ida: Det får inte bli seriöst. Det tar slut snart. En Lyxman kan ju inte arbeta hur fan skulle det se ut?

Susanne: Jag har arbetat på it-avdelningen där i ett par år men är nu redo för större uppgifter.. :)

För övrigt är jag bara halvklar med inlägget och ska upp tidigt imorgon så summeringen kommer imorgon. Gondatt på er!

Anonym sa...

Tycker synd om dig som måste arbeta ! Överreklamerat ? Har själv varit på Casa Mono och avnjutit en underbar middag, i morgon blir det Corton och sedan Blue Hill at Stone Barns på torsdag.
Fattar fortfarande inte det där om att jobba ? Varför ??

Anonym sa...

Hej! Kommer du att sluta att blogga nu?? För du är faan för bra/underhållande för att sluta!:P Har följt eran blogg ett tag för att få tips/inspiration för min kommande New York resa! Ha det gott/R

Lyxmannen sa...

Det e fan synd om mig Zwampen!
Sundbyholm julbord bokat den 13:e december, är du på plats?

Rosie, nu tar det slut! :)
Kul om du får lite ideer på saker att göra. Nåt tips ska du väl kunna hitta!