måndag 3 november 2008

The last supper

Det har varit en lite småseg dag idag. Man är inte 18 längre så all sprit man blev påtvingad igår gör sig idag påmind.

Vi har fixat med ett par inköp och sen blev det en sista middag på Knickerbocker med vår vän Tyler. Vi hade idag ett långt snack om vad han gör igen och det börjar klarna lite. Inte mycket men lite. Tyler dyker nog upp i Sverige vad det lider. Vi ska jobba på att hitta en svenska som vill vara hemmafru i New York åt honom. Hur svårt kan det vara?

Det lär också bli ett par inlägg ifrån Sverige. Har en del saker att skriva ur mig så ett tag till kör vi.

Imorgon 17.20 US time ger vi oss av från Newark med destination Arlanda. Självklart blir det inget annat än Business Class över atlanten. Funderar på att sitta med kostym hela vägen och bara dominera. Läsa viktiga ekonomitidningar och dricka calvados. Vi får se.
Tanken var att vi skulle flyga helikopter till Newark för att lämna Manhattan i verklig stil. Jag sa till Jess att det inte kunde kosta så mycket. Ringde upp helikopterfirman och förklarade mitt ärende.
"-It will be 2000 dollars for the two of you."
"-Absolutely affordable" ljög jag och la på luren. (affordable=som man har råd med)
Blir en carservice ut tror jag. Checka in i första klass och sen dricka rödvin i loungen.

På återhörande.


Tyler och Lyxmannen utanför Knickerbocker.


De har de godaste stripsen man hittar någonstans. Truffle blue cheese fries. Smaskens.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar er också välkomna hem!! Vaknade på Bergsgatan i Köping och temperaturen ligger på plus fyra grader, I helgen plockade vi fram understället och kängorna.
Tänk att få bo i NY ett helt år och bara få vara! I dessa tider framstår det som än mer fantastiskt. Vi brukar skoja och kalla Martin för pojken med guldbyxorna och jag kan nog känna att det periodvis är så, men livet är så kort så det gäller att njuta av varje dag. Härliga november är här nu och vi kan vila, tända ljus och ta det lugnt efter all stress under året. Välkomna hem och ha det så bra önskar
mamsen tisdag 06.42

Mallis in real life sa...

Vi ska försöka klämma in ett besök på Knickerbocker, måste ju prova dessa strips du gillar. De ser ju faktiskt riktigt goda ut till skillnad från haket med strips i East Village. =)

Jag får väl oxå önska er välkomna hem.

Kommer sakna era inlägg från NY.

/Mallis

Anonym sa...

Trevlig resa! Stockholm ska försöka skärpa till sig och visa sig från sin bästa sida.
/AB

Lyxmannen sa...

Morsan: Jag brukar säga att hårt arbeta alltid lönar sig! :)

Mallis: Marginellt bättre än de andra stripsen..
kan rekommendera deras ribs!

Tack AB! Vi får väl se om det där hålet dyker upp ellet inte ;)

Anonym sa...

Eftersom ni nu vet om att det finns så kanske ni kan undvika det. Håll fokus på advent med glögg och lussekatter så kan det nog gå :-)!
/AB