onsdag 12 november 2008

Året som gått - del 2


Från inlägget "The Four Seasons" maj -08
Jess: Ett besök på denna utsökta restaurang rekommenderas, kanske särskilt för deras inredning.
Lyx: Detta var första besöket på en finare restaurang. Det föddes en liten connaisseur i oss och efter detta blev det åtskilliga besök på några av New Yorks bättre restauranger.


Denna bild symboliserar det sköna TImes Square. Från "Jobba nu Celtics" maj -08
Jess: Alltså jag vet inte vad jag ska skriva, det är ju bara så coolt!!
Lyx: Times Square är en skön plats. Alltid kopiöst med folk. Aldrig tomt.


Från inlägget "Canoeing and BBQ in New Jersey" okt -08
Jess: Lyxmannen imponerade stort när vi var på BBQ hos min chef i New Jersey, här sköter han om revbenssjällen på bästa sätt.
Lyx: Typiskt amerikanskt. Det grillas inga små korvar utan en hel gris typ.


Detta får väl symbolisera en sann Lyxman. Från "Lyxmannen travels in style" aug -08
Jess: Hehe, det är ju inte för inte han kallas lyxmannen och numer nöjer han sig inte med mindre än första klass på flygen.
Lyx: När vi blev uppgraderade på väg till New York gick det självklart inte att åka apklass tillbaka. Jag kommer alltid åka Business Class i framtiden. Hoppas jag iaf.


Kalle kom med så många drinktips att vi nu ligger på top30 om man googlar på "drinktips". Från Dagens drinktips - tisdag" sept -08
Jess: Allas våran älskade Kalle, Fredrik, p. Kärt barn har många namn. Och ps, han dricker inte så mycket som det verkar här på bloggen. Mamma Kerstin kan vara lugn.
Lyx: Kalle kom med så många drinktips att hans mor slutade läsa bloggen. För mycket alkohol tyckte hon.


Från "Värmebölja i New York" juni 2008
Jess: Det kunde vara rejäla oväder utanför vårat fönster, med både åska, blixtar och storm.
Lyx: Det tog 250 försök innan vi lyckades fånga denna blixt på kort. Det var under en period i somras när det åskade 10 dagar i sträck. Klockan 19.15 varje dag började det. Inte 19.20 utan 19.15.


Från "Celebrity Spotting - Dominic Purcell" maj -08
Jess: Några för mig helt okända människor.
Lyx: Här kom Lyxmannens genombrott kan man säga. Att bli uppmärksammad på detta sätt av en Hollywood-stjärna var hur stort somhelst.


Från "Fotbollsmatch 8 - The last battle" okt -08
Jess: varje söndag var jag på plats i Queens med kameran i högsta hugg för att fånga de tre grymma svenskarna som skördade stora framgångar.
Lyx: Gre-No-Li fick sina arvtagare i USA. Gr-An-Hå kommer för alltid att bli ihågkomna för sina dubbla seriesegrar. Svenskt stål när det är som bäst.


Från "En perfekt dag i New York City" sept -08
Jess: Martin dominerar i hela stan, han kunde till slut varenda byggnad (nästan iaf) och annars hittade han alltid på någon trovärdig historia som alla besökare köpte direkt. Den enda som ifrågasatte ibland var Kalle, han hade en imponerande kunskap om New York. Var det guide-böckerna på våran toalett som hjälpte honom att inhämta kunskap måntro?
Lyx: Det blev en del guidande. 24 vändor över Brooklyn Bridge t ex. Tråkigt tänker nån. Hur kan det vara tråkigt att gå över Brooklyn Bridge undrar jag?


Från "Bruce Springsteen at Giants Stadium" juli -08
Jess: En konsert många har hyllat, själv tyckte jag det mest blev sent då jag skulle upp och jobbar dagen efter...
Lyx: Bruce Springsteen på Giants Stadium vara fruktansvärt stort. Han var i praktform denna kväll!


Till detta inlägg kom diskussionen om Lyxman igång ordentligt. Från "Lyxman visst - men också mycket vardagsslit" aug -08
Jess: Ja, jo, jag erkänner. Han har inte haft det så lätt alla dagar. Bilden är tagen en vardagsmorgon strax efter 06.00 och jag tvingade upp honom att stryka mina arbetskläder. Man kan ju lugnt konstatera att han fick slita hårt för brödfödan en del dagar. Och det skäms jag bara lite för så här i efterhand.
Lyx: Denna bild är med bara för att påvisa att jag faktiskt slitit en hel del. Denna morgon var en i mängden där jag gick upp och strök skjortor, fixade frukost åt Jess och sen städade lägenheten.


Från "Vancouver dag 4 - Whistler" sept -08
Jess: En av favortplatserna, Whistler Kanada, med förmodligen hela Kanadas trevligaste människor, Martins släktingar. En vecka vi sent ska glömma, förhoppningsvis aldrig.
Lyx: Vancouver var en grym vecka. Extremt trevliga människor och en natur som vi gärna återvänder till.


Från "Fotbollsmatch - torsk 4-5" sept -08
Jess: Det kan tyckas att lyxmannen hyllar sig själv efter många matcher (alla?), men oftast var det befogat. Jag såg honom snurra upp försvar på försvar där ute i Queens. Jag låter dock det vara osagt vad det var för kvalitet på ligan.
Lyx: "The Swedish Sniper" dominerade ofta matcherna ute i Astoria, Queens. Många som fick smaka på det svenska stålet. Överdrev väldigt sällan i mina referat.


Från "Boston Celtics - Cleveland Cavaliers Game 7" maj -08
Jess: AMAZING!!! Sjunde och avgörande semifinalen i NBA mellan Boston Celtics- Cleveland Cavaliers. LeBron James, you are my hero!
Lyx: Detta är det häftigaste jag varit på vad gäller ett enskilt sportevenemang. En sjunde och avgörande match inför en fullsatt arena med Lebron James i ena laget. Hoppas jag får se något liknande under min livstid.


Från "Helikopter runt Manhattan" juni -08
Jess: Tänk att det är vi som tagit detta kort... Om ni får chansen, åk helikopter över Manhattan!
Lyx: Det var en häftig tur och att se Manhattan från ovan var lite overkligt.


Från "Gun Range" maj -08
Jess: Hmm, tur att jag inte var med på denna resa, jag stödjer absolut inga som helst aktiviteter där vapen är inblandade.
Lyx: Här kunde du kliva in med ditt körkort och få skjuta några rejäla bössor. Måltavlorna var självklart den omåttligt populära Usama bin Laden.


Från "BBQ in New Hyde Park" juni -08
Jess: Vilka härliga människor vi har fått förmånen att träffa under det senaste året, amerikanarna tog verkligen emot oss med öppna armar och vi kände oss som hemma överallt. Dock måste de nog lära sig hantera den svenska snapsen.
Lyx: Var vi än kom så blev vi alltid varmt välkomnade. Den svenska snapsen gjorde succe på denna fest som sänkte flera av de veka amerikanarna.


Från "Jones Beach" juli -08
Jess: Grymma, härliga vågor när vi spenderade en dag på stranden. Hit åkte vi med syster yster Madelene och vännen Sanna.
Lyx: En skön bild från en av de bästa stränderna i och omkring New York, Jones Beach på Long Island.


Från "Brooklyn" jan -08
Jess: Våran kära Tyler, han säger att han kommer till Sverige och hälsar på till sommaren.
Lyx: Tyler var den av våra amerikanska vänner som vi spenderade mest tid med. Fortfarande lite oklart vad han arbetar med. Lätt att ha att göra med och han dyker med största säkerhet upp i Sverige till våren/sommaren.


Från "Texas dag 2- Cortez Ranch i bilder" jan -08
Jess: Vem trodde att ni skulle få se en sån här bild? Ja, jag är totalt livrädd för hästar. Nej, det kom inga tårar.
Lyx: Vår tripp till Texas var en riktigt roadtrip. I staden Bandera har tiden stått stilla sen 1870-talet kändes det som. Jess ville inte ens rida först men med lite träning showade hon loss såklart.


Från "Skit också" feb -08
Jess: Minsta besökaren som gjorde störst intryck. Inte ens när jag vaknade på fel sida och var hungrig gick det att vara sur. Det första som mötte oss när vi klev upp ur sänger var en leendes, alldeles underbar kung!
Lyx: Kungen satte en tydlig prägel på sin vistelse och lämnade ett stort tomrum efter sig. Vi trodde först vi tagit oss vatten över huvet när vi sa ja till en 8-månaders bebis i 12 dagar men han var i sanningens namn en kung.


Från "Börsstrul - bara i Sverige?" juni -08
Jess: Här har man ju spenderat en och annan timme, fått en och annan utskällning och läst en och annan loggfil. Ett ställe som jag kommer att sakna.
Lyx: Utan detta företag hade Lyxmannen som fenomen aldrig blivit till. Tack AMEX!


Från "Bann Restaurant" maj -08
Jess: Bann, prova denna restaurang. Maten var fantastiskt, trevlig inredning och gott vin. Här även i goda vänners sällskap. Det var faktiskt Dejvid som hittade restaurangen vi återkom till många gånger.
Lyx: Bann blev en favorit vi återvände till många gånger. Mat i allmänhet blev ett större intresse än det någonsin varit.

Inga kommentarer: