lördag 17 maj 2008

Jobba nu Celtics!

Kom precis hem efter en mörsarmiddag på Puttanesca som är en italienare vi brukar käka på. Ligger på 56:e gatan 0ch 9:e avenyn. På bekvämligt avstånd med andra ord.
Vi skulle ta en snabb pasta och sen hem igen men det blev en trerätters med vin, öl och lite annat godis. Det blev även en fotosession med Fotograf-Lundin på Times Square.

Nu går jag och Jess och lägger oss. Imorgon bitti 07.30 hämtar vi hyrbilen och styr kosan mot Boston. En tripp på 35 mil ungefär. Borde gå rätt smidigt då det är motorväg hela vägen och New Yorks gator lär inte vara igenproppade en söndagsmorgon. Matchstart 15.30 vår tid
Jag har nu bestämt mig för att hålla på Boston Celtics imorgon. Egentligen gillar vi ju Cleveland eller iaf Lebron James grymt mycket men det är såååå mycket roligare att hålla på hemmalaget här i USA. Om du håller på bortalaget och tjoar lite för mycket så måste du alltid vara beredd att ta fighten. Typ. Kalla mig gärna för vindflöjel men det skiter jag i!
Jess ska däremot köra sin Lebron-tröja hon införskaffat medan jag ska köpa på mig en Kevin Garnett-tischa. Tjejer kommer ofta undan med att hålla på bortalaget av någon anledning.
Har även fyllt upp en literflaska med lite brännvin som ska drickas upp innan matchstart. Allt för att förhöja nivån på upplevelsen som kan bli nåt i hästväg!

Vi tar sen en vända till Woodbury Common Outlet utanför New York på vägen hem så åter i New York måndag kväll om allt går som det ska.


Bjuder också på ett kort tagit ikväll på Times Square. Fotograf-Lundin har kommit med mycket bra tips som vi kommer ha stor använing för!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter grymt att se en game seven! Känns helt rätt att hålla på Celtics och Garnett! Bodde i Minnesota för några år sedan när Garnett spelade där, han bar verkligen Wolfs på sina axlar. Att det var han som var kung och den stora stjärnan var det svårt att missa när man var och kollade! Han är nog saknad i Twin Cities...

Kul att ni får se bra basket och slipper trötta Knicks... Otroligt att dom aldrig lyckas! Känns t.o.m. segt i Garden när jag varit och kollat på Knicks. Trots att basket såklart är mycket större än hockey är det bra mycket bättre drag när Rangers spelar!

Ser fram emot matchrapporten!

Anonym sa...

1: Hoppas det ÄR en liter ren sprit i flaskan!!
2: Skulle vilja ha ett kort på Marta efter litern är i kroppen!;-) /K

Anonym sa...

Livet kan forandras snabbt. En klackspark i en park i Bangkok och man ar erbjuden ett proffskontrakt med Bangkok City FC. Fri mat i gatustanden, thaimassage, och ett liggunderlagg bland uteliggarna i parken + 1000 bath om dagen. Lovade att fundera pa det nar jag kom hem. Eventuellt atervander jag nar vintersasongen borjar. Pappa

Anonym sa...

Lyxman.blogspot.com är värderad till: 56 789 kr. :-)
Åtminstone enligt: http://bloggvarde.se/
Orkade inte sätta in mig i hur de kommer fram till värdet, men lite kul var det.
Imponerande att de lyckades hitta en värdering på exakt krona...

Lyxmannen sa...

Tomas: Vi har sett Knicks rätt mycket i år, de suger verkligen stenhårt!
Nu har de dock värvat Phoenix coach och det lär rensas rätt friskt i truppen.
Det har varit bättre drag på hockeyn än basketen hela året i Madison Square Garden.

K-ör: Var på G en halvtimme eller nåt sen nekades jag att köpa mer sprit inne på arenan för jag inte hade passet med mig. Dog lite där tyvärr..

Det där bloggvarde undrar jag lite över. Kan det vara en bluff för att locka folk till deras site??
Om inte säljer jag direkt!