onsdag 28 maj 2008

Jess skaffar sig en hobby

Jag har länge lobbat för att Jess ska skaffa sig en hobby. Hemma i Sverige har hon spelat handboll på elitnivå så då har den tagit upp all hennes lediga tid men här i New York får hon lite lätt långtråkigt ibland...
Jag har inga problem att ligga och slappa lite en lördag. Kanske kika ett par Premier League-matcher, läsa en bok, spela lite nätpoker eller kika en film om vädret är dåligt. Jess hon klättrar på väggarna och tvingar mig att spela kort, skippo eller rent av städa lägenheten på min lediga dag. Ibland surfar hon lite på nätet men är alltid klar efter 30 minuter.
Därför gav jag henne ett ultimatum igår: Hitta en hobby!

Idag kom Jess hem från jobbet och var strålande glad. Hon hade hittat sin hobby. Det visar sig att hon nu ska samla quarters från USA´s alla delstater.
De flesta quarters här i USA är neutrala men en hel del har olika statsbilder på ena sidan. Det är såna hon nu ska samla på.
Vi hade lite drygt 150 dollar i quarters i vår myntburk så hon började leta där ikväll. Så jäkla lugnt och skönt var det och jag kunde ligga och slappa framför San Antonio-LA Lakers i NBA-basketen.

Det enda lilla kruxet var att vi i vår myntburk hade quarters från 47 av USA´s 50 delstater så nu har Jess bara tre kvar tills hon är klar. Illa. Vad ska vi då hitta på för hobby??? Hjälp mig någon!


Vår enorma samling av quarters och högst upp de 50 stater som Jess bockade av en efter en. Bara Alaska, Hawaii och Arizona återstår.


Så här ser tex Kaliforniens quarter ut.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen dålig start på samlingen, 47 av 50. De sista ni saknar släpptes i år så bara att jaga på.
http://www.usmint.gov/mint_programs/?action=50_state_quarters_program

/Eddie

Anonym sa...

Nästa grej är väl att man ska ha alla quarters från varje år.

Anonym sa...

Correction: Det är Arizona jag saknar och inte Oklahoma. Och Alaska och Hawaii såklart.

Tack för länken Eddie!! Den visar ju att jag inte behöver leta ihjäl mig just nu efter mina saknade stater då de inte verkar ha släppts ännu... Hoppas att jag hinner få dem innan vi åker hem!

/Jessica

Anonym sa...

Så nu är man syster med en myntsamlare... Tror jag ska fortsätta att beskriva dig som en fd handbollsspelare!
Kram V

PS. Kan förövrigt tipsa om den här bloggen:-)
http://www.cinnober.com/blog

Anonym sa...

Tips på hobby:
Stugrenoverare
/Resten av familjen

Anonym sa...

Snart ska hon ha alla quarterbacks i amerikans fotboll istället....

//P

Anonym sa...

Min ex-hustru gjorde samma sak under 99/00 och det slutade ju bra ;-)

Lyxmannen sa...

Eddie: Tack för tipset men det har ju varit ännu bättre om du hållt det för dig själv så Jess hade letat på men aldrig hittat alla mynt. Jag hade för evigt fått lugn och ro typ ;)

V: Kanske länkas det till din blogg, återstår att se...

Bodare: Får hoppas hon hittar sina mynt och sen en ny hobby också! ;)

Anonym sa...

Snabb har du alltid varit Jessica. Myntsamlare ligger i blodet, din morbror var det i många år. Lycka till med nästa hobby.
Skönt Martin att du är åter.
KRAM /mamma