onsdag 21 maj 2008

En regnig tisdag

Igår spöregnade det i New York hela dagen och det var inte mer än 7 grader plus. En sån där dag då man bara vill krypa ner under täcket och inte göra nånting. Tyvärr är vi ( eller jag) lite för rastlös för sånt så efter att ha städat alla skåpen medan Martin sov tyckte jag att det fick vara nog. Nånting kunde vi väl ändå hitta på?

Frågan var bara vad vi skulle hitta på. Museum? Nja, inte våran grej direkt. Shopping? Hmm, det hade vi fått nog av under måndagen som spenderades på Woodbury Common Outlet. Bio? Ja, kanske det. Jag är ju som många av er vet inte någon filmmänniska direkt och tycker det är skönast att sova till filmen. Men eftersom jag inte varit på bio i New York ännu så tänkte jag att idag känner jag mig pigg och borde nog kunna hålla mig vaken ett par timmar. I alla fall om jag får välja film, och det fick jag!

Efter en snabb ceasar-sallad traskade vi ner till bion på 42:a gatan, köpte två biljetter till "Forgetting Sarah Marshall" och bänkade oss i den nästan tomma biosalongen. Det var typ vi, två par till och fyra ensamma gubbar som satt utspridda. Filmen var väl ganska rolig men får ändå inte mer än en trea av mig på den fem-gradiga skalan. Martin, den filmkunniga av oss, ger den också en trea!

Och bäst av allt, jag höll mig vaken hela filmen!

Vi traskade hemåt och tränade på gymmet, käkade lite och återgick till favvo-sysselsättningen dessa dagar, NBA-slutspelet på tv! :)

/Jessica

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kunde ni inte se filmen Sex in The City?!?!?!
/V

Anonym sa...

V, jag ville se den filmen men den har premiär typ 30 maj eller nåt. Så vi får väl gå på bio en gång till snart :)

/Jessica

Anonym sa...

Zzzzzzzz......

//P

Lyxmannen sa...

Kul å se att P är tillbaka igen!

Anonym sa...

Shut up P!!

/Jessica