lördag 24 maj 2008

Lördagsbestyr i New York

Började morgonen med lite löpning i Central Park. Sprang om en pappa som var ute och tränade sin son. Grabben kan inte ha varit mer än 7-8 år, ändå hör man detta:

Pappan: -Come on! You gotta pick it up! Speed up kid!
Sonen: -Why? *pust* *pust*
Pappan: -You never gonna win!

Alltså snälla, ungen kan verkligen inte ha varit mer än 8 år, ändå var pappan stenhård, usch och fy jag gillar inte sånt!

Fick sedan snabbduscha och skynda mig till Nail Stage för att inte missa min bokade tid för manikyr. Det absolut bästa med att göra naglarna där är att när man sitter och torkar sina naglar under fläkten så sitter man i fönstret och tittar ut på 8:e avenyn. Jag älskar att sitta där och kolla på folk!

De som gick förbi idag och som jag la märke till var:
* Lillkillen som studsade basketbollen, undra om han drömmer om NBA?!
* Uteliggaren, är det lättare att vara uteliggare i New York än i Stockholm? Är folk mer generösa här måntro?
* Gubben som snart fyller 100år (ser i alla fall ut så). Har han bott på Manhattan hela sitt liv? Snacka om att det måste ha förändrats på 100 år!!
* Trebarnsmamman, usch vad jobbigt det ser ut när ungarna vill åt olika håll!! Hon borde skaffa sig två (minst) nannys!

Nästa gång ska jag räkna antalet gula taxibilar som hinner passera på 10 min.
Nu ska jag lägga mig i solen på takterassen och läsa en bok, fullt upp med andra ord!

Häslningar Jessica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som om inte en viss pappa skrek "skjut! jobba hem! kom igen! ta i! passa! offra dig!" från läktaren innan man ens hade lärt sig fånga bollen.
Trot eller ej, jag tror du kommer bli lika dan själv:-)
Kram V

Anonym sa...

MYCKET bra poäng där V!