lördag 17 maj 2008

Frankie & Johnnie´s

Igår kväll var det så dags att beta av ytterligare ett Steakhouse här på Manhattan. Vi försökte får bord på Peter Lugar men fick ett vid 22.45 vilket var lite sent så vi bokade in oss på Frankie & Johnnie´s.

Som vanligt är köttet så jäkla fint på dessa Steakhouses. Fick också in ett par pavor riktigt sjysst Cabernet-vin, Sebastiani, så middagen slank ner med behag!
Joppe och Fotograf-Lundin bjöd som tack för att de fått hänga här en vecka så indirekt drog Lyxmannen in ytterligare cash att lägga till de dryga 200 dollarna som tickade in tack vare arbetet i veckan. Snart kan Jess dra sig tillbaka om hon vill, det är bara en fråga om dagar. Får jag betalt för mina paparazzi-bilder så är det klart!

Efter middagen gick grabbarna vidare till The View i Marriot Hotell medan Jess gick hem och sov lite på soffan samtidigt som hon kikade basket hur man nu kan göra det samtidigt...


Här ska det väljas mat. De tre på bilden tog Filet Mignon medan Joppe valde en Ribeye Steak som vägde ungefär 2.3kg...


Filet Mignon med potatisgratäng och lite Creamed Spinach. Joppes Ribeye Stek till höger.


Jess och Fotograf-Lundin med den fina pavan rött.


På The View beställde Joppe in en mesig, gul tjejdrink medan Fotograf-Lundin och Marta tog en genomskinlig Rasberry Mojito. Bra drag i drinkarna som vanligt...


På väg hem fick Joppe äntligen ta ett kort vid Ed Sullivan theatre där David Letterman kör sin Late Show. Det har tjatats om denna teater länge nog tyckte jag och Fotograf-Lundin så vi lät Joppe få ta sitt kort.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hamnade på denna blogg via fotograf Thomas Nilssons blogg som jag läser dagligen. Måste ju bara säga att jag verkligen föll för Lyxmans-bloggen! För en New York-älskare som mig själv var ju detta fantastiskt roligt att läsa! Mindre roligt att klockan nu är 02.30 och att jag ska upp tidigt imorgon! Var ju omöjligt att sluta läsa när man väl börjat så jag har plöjt typ hela bloggen inatt...

Sen att ni bor i Solna som mig själv gör det ju ännu bättre, ni får komma förbi på en fika när ni kommer hem som tack för bra läsning! Har också en pingla som ska ut och jobba i världen, ska nog lobba för NY och även förespråka att jag bör vara hemmaman ett tag!

Keep up the good work Lyxmannen! I´ll be back!

Lyxmannen sa...

Tjenare Thomas!

Kul att du gillar det! Det är kommentarer som dina som gör att man får enerig att fortsätta!
Det är en ganska tacksam stad att skriva om iofs.
Surt att du fick stanna uppe för att läsa klart, kan nog ha tagit en stund kan jag tänka mig, börjar bli några inlägg nu..
Hör av mig när vi närmar oss Solna så tar vi en kaffe! ;)

Jag kan för övrigt bara rekommendera lyxmanupplägget, varje svensk man borde få prova på det tycker jag!

Anonym sa...

Tycker det är lite lågt att klaga på den coola gula drinken. Hur manliga är de rosa Rasberry Mojito på en skala?!
Trodde folk med hår på bröstet drack typ whiskey
/v

Anonym sa...

-Hej jag heter Martin och jag dricker bara cider.....

Lyxmannen sa...

V: Den ska vara genomskinlig inte rosa..

Har Mange P hittat ut från lägenheten? Kul !