onsdag 28 maj 2008

The hunt for Lingonberries

Idag önskade sig Jess köttbullar, kokt potatis, brunsås och lingonsylt till kvällsmat. Visade sig dessvärre att lingonsylten vi köpte på IKEA i höstas nu tagit slut. Vi bunkrade upp rätt bra med köttbullar, brunsås, saltgurka och lingonsylt men nu börjar det sina i förråden. Fick därför leta runt lite i våra lokala supermarkets för att försöka hitta lite lingonberries.

Först ut var Supermarket på 57:e gatan men där hittade jag ingen ligonsylt. Däremot blev jag i princip påsprungen av en snattare. Kom en kille gående förbi kassan mot ytterdörren där jag stod och letade sylt. Då ser jag en som arbetar i affären runda hörnet och ropar "Stop right there"
Först fattar jag inte vad som händer men när snattaren börjar småspringa lite ut från affären och den andra kille lunkar efter förstår jag. Tyvärr är jag lite sen så jag hinner inte stoppa honom. Hade kikat ett UFC-avsnitt tidigare idag så hade jag bara uppfattat situationen lite tidigare hade nog snattaren fått sig ett rear naked choke...

Gristedes hade inte heller någon lingonsylt visade det sig.

Gled därför vidare till Wholefoods där jag i ett undanskymt hörn hittade lite Swedish Lingonberries. Köpte lite potatis och tillagade sen en gourmet-middag åt Jess.

Nu blir det till att kika Pittsburgh-Detroit(hockey) och Boston-Detroit(basket) på HD-tv. Det är för övrigt ett rån mot alla svenskar som köpt på sig Plasma- eller LCD-tv att inte fler kanaler i Sverige sänder i HD. Det är ENORM skillnad att se sport på de vanliga kanalerna och hd-kanalerna.
Ni kan också läsa historien om hur detta med slutspelsskägg kom till på www.nhl.com/edge


Lingonberries - A natural treat from the Swedish forests

4 kommentarer:

Anonym sa...

Superkocken Martin, som springer runt och letar efter det lilla öda bäret som förgyller middagen. Jag kan känna hur nöjd du blev Jessica. På lingonröda tuvor...
KRAM /mamma

Anonym sa...

Snabbheten sitter i ser jag..... Varför inte helt enkelt glidtacklat snattaren??/K

Anonym sa...

wholefood är fanimej bra asså. Något för ICA att lära sig av.

A.et

Anonym sa...

Jess blev nöjd.

K-ör: Jag hade brutal träningsvärk annars hade jag nog jagat ifatt han. Sen vet man iofs aldrig om grabbarna här plockar upp en 45:a Magnum och viftar med så det kan vara bra att ligga lågt...

Ja A.et du kanske skulle öppna en Wholefoods i Örebro??? Det skulle nog gå fiiint!