tisdag 20 maj 2008

Payday för Lyxmannen

Idag vaknade vi i Mystic och tog vägen hem via Woodbury Common Outlet för att Jess skulle få shoppa lite. Blev en del sjyssta plagg som kanske dyker upp här inom kort.

Blev också en fotbollsmatch för Marta nere på Pier 40. Det är inte den serien jag var med och vann förra året utan detta är ett annat lag.
Det blir alltid tjafs här på Pier 40, så också idag. Jag var på lite risigt humör redan innan matchen efter för lite sömn de senaste dagarna eller nåt. Passade därför perfekt att få trycka till lite amerikanare med skev uppfattning om vad som är rätt och fel på en fotbollsplan.
Vinst 4-3 och ytterst få "handshakes" efter matchen. Precis som det ska vara.

När vi kom hem hade vi också fått ett brev från firman jag var var och hjälpte i veckan. Det var en check utskriven till Jess men som egentligen är min! Första lönen på över nio månader för Lyxmannen. Jag räknar inte de små bidragen jag får av Jess till mat i veckorna.
Jag lyckades få företaget att skriva checken på Jess då jag ju inte får arbeta här i USA, jag har ju inget Green Card...


Lyxmannens första Paycheck, stort!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Stort?! Man ska aldrig sätta hälsan på spel före pengar.../K

Anonym sa...

-Hej jag heter Martin och jag dricker bara cider.....

Anonym sa...

Tänk dock på att Jess bara får jobba för CAI. Så passa er för IRS i höst... ;)

Unknown sa...

kanon räcker till halva basket biljetten...

Anonym sa...

Hej!
Ännu ett blogg-fan ger sig tillkänna. Halkade in på det berömda bananskalet och har med spänning följt livet i NY! Har de senaste veckorna (eller snarare månaderna) googlat järnet på allt om NY eftersom stan ska intas i början på juni. Men, efter en tids sträckäsning här på bloggen upptäcker jag ju att en viss frekvent förekommande brunett är en gammal barndomsvän! Världen är bra liten... Så , otroligt kul att se att livet leker och en stor hälsning till Jessica från en gammal Kalmar AIK:are! :-)

Linda Isberg

Anonym sa...

K-ör: Jag sätter alltid hälsan före jobb så nu blir det till att vara lite ledig. Sticker på en liten resa imorgon kväll...

IRS får jobba för att hitta Jess i några papper. Hennes namn står bara på checken inget annat. Hennes social security finns inte med i några loggar. Jag har sopat igen mina spår bra! :)

Micke: Lite mer än halva faktiskt. Mer än jag trodde!

Linda: Världen är bra liten ibland. Jag tycker den blir mindre och mindre också. Stöter på folk man känner lite här och var. Eller så är det att internet gjort allt lite mindre kanske.
Brunetten på bloggen är mycket riktigt från Kalmar. Hon kommenterar strax ditt inlägg tror jag.
Spontant sa hon "Det är ju Linda som bodde i det blå huset i Kalmar"

Var ska ni bo i New York?? Ska ni vara här en vecka?

Kul att du gillar bloggen! Det är som sagt kommentarer som dina som gör det enormt roligt att fortsätta skriva.
Tack!

/ M

Anonym sa...

Linda Isberg, namnet ringde en klocka direkt. Först trodde jag att vi även hade gått i samma klass, men när jag tänkte efter så är väl du lika gammal som Veronica (min storasyster)? Alltså -79:a.

Sedan började saker och ting klarna, blåa (eller var det gråa) huset i korsningen Lunavägen/Tellusgatan (eller var det kanske Venusvägen?). Usch, vilket dåligt minne jag har...

Hur som helst, jätteskoj att du hittade in här! När kommer du hit? Säg till om du behöver några tips!

/Jessica

Mallis in real life sa...

Bra där!!

Anonym sa...

Jessica, kul att du kommer ihåg, hehe! Jag kände igen dig direkt på bilderna! :-) Alla minnen du har stämmer! Det blå huset, gathörnet (eller det var egentligen huset bredvid det på hörnet) och Veronicas klass. Kan ju passa på att hälsa till Veronica också, har sett att hon är inne och kommenterar ibland ;-)

Vi ska bo i Midtown, på East 51st street, inte så långt från Rockefeller tror jag. Precis som "Mallis" räknar jag nu dagarna fram till avresa! Landar fredagen den 30 maj, men tyvärr blir det bara drygt 4 dagar i New York, vi ska vidare på jobb i Washington och Boston. Men desto större anledning till att effektivisera de dagarna, så jag tar mer än gärna emot tips!! Och så vore det kul att snacka lite mer, så jag dumpar e-postadressen här: linda_isberg@hotmail.com, så kan du/ni gärna höra av er när ni har tid å lust!

/Linda