måndag 12 maj 2008

Lyxmannen goes to work

Det var ganska exakt 284 dagar sen jag senast arbetade. Den 2:a Augusti 2007 gjorde jag min sista dag på Carat på väldigt länge men imorgon är det dags igen! Dock inte på Carat utan kl 10.00 ska jag infinna mig på en firma som ligger på 42:a gatan mellan Park och Lexington avenue här på Manhattan.
Har lyckats förhandla mig till marginellt bättre lön än minimum wage... Är det slut på lyxlivet nu? Troligtvis inte!

Nu är det strax fotbollsmatch på Pier 40. Avspark 22.50. Skön tid för lite fotboll i det numer 5-gradiga New York...

Jessica: Skönt att rättvisa äntligen skipas, som jag har väntat på morgondagen ;)

5 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Jaha, vad ska man säga. Lycka till då...

Anonym sa...

Detta kom som en chock! VARFÖR.... hot, psykisk sjukdom lr vad????? Hur ska detta sluta.... Hoppas Jess fattar vad detta kommer att innebära!! Stackare /K

Anonym sa...

Arbete främjar hälsa och välstånd!!

Ordspråksmamma

Lyxmannen sa...

K: Kan du inte dra igång en insamling så jag slipper arbeta!?

Anonym sa...

Det borde väl bara betyda mer fickpengar och mer shopping. Ser fram emot nya modebilder.
/v