fredag 16 maj 2008

Lyxmannen goes Paparazzi

Jag borde kanske inte visa dessa bilder men självklart gör jag det för att ni ska få en roligare fredag hemma i Sverige.

Idag har varit en STOR dag för lyxmannen. Jag blev tagen för Paparazzi av diverse Hollywood-kändisar!
Vi skulle ut i Central Park och fota lite så jag lånade återigen Fotogra-Lundins feta, vita, proffsobjektiv. När vi kom till Wollman Rink dit vi alltid går visade det sig att Fox hade en brakfest där och de kändisar de har i sina tv-shower var självklart på plats.
Det stod ett 50-tal fotografer på den såkallade röda mattan men vi satte oss på ett berg en bit bort för att softa lite och kika på spektaklet.
Plötsligt börjar den ena kändisen efter den andra dyka upp och det visar sig att vi slagit oss ner rätt ovanför backstage-entréen. Vi tar några bilder på ett par, för oss, helt okända människor. Men sen plötsligt börjar det dyka upp folk man faktiskt känner igen. Bla är hela Prison Break-crewn på plats och en av dem, Dominic Purcell som spelar Lincoln Burrows i serien, tar Lyxmannen för en paparazzi då jag har ett stort, vitt proffsobjektiv. Han pekar först ett par ggr upp på berget innan han ger mig fingret!!!! FIFAN VA STORT!
Han går sen in för att möta det stora pressuppbådet men kommer tillbaka efter 15 minuter för att återigen ge Lyxmannen fingret och tungan. Han är märkbart påverkad av vad vi tror är en vit drog. Det är så stort så jag vet inte var jag ska ta vägen.

Vi har en hel massa kändisar på bild, de flesta rätt städade, men inte Mr Purcell.

Vi kan tyvärr inte visa alla bilder än för de är för bra för att inte försöka sälja till diverse tidningar ;)
Kanske kan detta vara vägen ut ur arbete för Lyxmannen???


Till vänster är den enda fotograf som fick tillträde till backstage-entréen. Ni kan se Dominic Purcell ge Marta fingret OCH tungan här trots att fotografen vill ta bilder. STORT!!! Bredvid honom står hans kollega i Prison Break, Amaury Nolasco.


Er utsände i New York, Lyxmannen, från den plats där bilderna togs med Lundins fetobjektiv. Ni ser deras backstage-entrée precis bakom och sen resten av tältet nedanför.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt. Du kommer inte behöva jobba på bra länge nu när du kan sälja de här bilderna!!!
Tänk vad bra det hade varit om du hade blivit vald till det där modelljobbet. Då hade du kanske tom varit bjuden på festen och kunnat ta många fler närbilder.
/V

Anonym sa...

Det äe kul att det händer lite saker för dig därbora. Alla frågar om du inte har det tråkigt när Jessica jobbar, men jag brukar säga att du roar dig själv på ett eller annat sätt.
Nu har vinterkylan återkommit till Köping. fyra grader plus och regn. Imorgon varnar de för snö i Bergslagen - vinterdäck på igen!!!!
Hälsa Jess och kram på er!! mamma

Mallis in real life sa...

Självklart är det ju detta du ska syssla med. Det finns helt sjuka pengar att tjäna på detta...

Lycka till!

Lyxmannen sa...

V: Ingen vill ha tråkiga närbilder, det är bilder där de gör bort sig man vill ha! ;)

Morsan: Du får cykla till jobbet!

Malliz: Vi får väl se om det genererar några pengar, iskallt så här långt...

Anonym sa...

Jag sliter som f.. för att hitta generösa människor.. Men men den svenska avundsjukan.. Sista hoppet står till en viss B.Milton (men han vill ha modell bilder på dig utan kläder) så jag förhandlar vidare;-)

Men skulle inte Jess kunna fota och du bara ligga på soffan med ett glas rött o typ kolla vilka som e ok, sen kan ju hon försöka kränga bilderna?! Så du inte förtar dig!!/K

Anonym sa...

Martin ser rätt nöjd ut!
NÖJD!
/MA SQ o VK

Lyxmannen sa...

Hallå västeråstjejer,
Klart man blir nöjd när man ser lite kändisar.
Var ingen av er med när Sanna såg den där tjejen nere i Soho? Hon sprang tom ifatt henne för att sen vända och låtsats möta henne. Sen snackades det inte om annat den dan.
Riktigt så nöjd ser jag väl inte ut? ;)