tisdag 1 juli 2008

Jones Beach

Vad gör man en dag i New York när det är 30 grader varmt och pengarna börjar ta slut? Jag vet inte, men vi tog i alla fall tåget till Jones Beach på Long Island.
Man tar tåget från Penn Station till Freeport. Därifrån åker man buss N88 ut till Jones Beach. Totalt tar resan en timme från Manhattan. Helt ok.

Det var sjukt höga vågor, jag vet faktiskt inte om jag har varit med om något värre. Det var bara tillåtet att bada inom ett område av 100 meter strand för att livvakterna skulle ha någon som helst chans att hinna fram i tid. Och rycka ut fick de verkligen göra, vi såg dem kuta ut och simma fram till någon stackare som inte kom in minst 20 gånger under de timmar vi var där. Som tur var så klarade vi oss även om Martin flera gånger påpekade att paniken lyste i mina ögon när jag hamnade under vattnet!

Det är inte jätteskoj att lägga ut bilder på sig själv i bikini på nätet, desto roligare att lägga ut bilder på andra. Men vi är inte dem som är dem, utan bilder skulle dagens inlägg bli ganska tråkigt... Eventuella celluliter, fläsk, bleka kroppar och hängande triceps är alla våra egna, inga redigeringar här inte!

/Jessica



Badvakterna hade fullt upp hela dagen. De fick rycka ut ett par gånger i timmen och dra in folk som inte orkade kämpa emot undervattenströmmarna. The real Baywatch!


Sanna och jag i ett par jättevågor. Här kan ni se paniken i mina ögon.


Här har ni senaste modellen av beach-rullstol. Misstänkt lik James Bond "moonbuggy" i Diamantfeber.


Ja, detta är på morgonen innan jag har hunnit få någon färg. Så Veronica, du behöver inte kommentera att jag är lite blek ;)


Marta i sina nya Acquarossa badshorts. Det är tydligen sjukt inne med blommor på badshortsen och de ska vara lite kortare än förut. En modeikon på stranden. Acquarossa, 80 dollar i utvalda affärer.


Systrarna sisters.


Madelene, Martin och Sanna med de höga vågorna i bakgrunden!


Madelene och Sanna på väg upp efter ett svalkande dopp, kallt i vattnet var det minsann!


Madelene på milslånga Jones Beach. Papperskorgar så långt ögat kan nå.


Ursäkta att jag är elak, men det var en val som strandat på Jones Beach. Free Willy eller nåt...


Jag fortsätter på den elaka vägen, denna stackars kille hade större bröst än någon av oss. Vi får troligtvis inte se honom i OS i Peking på 100 meter slätt...


Full fart framåt!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Åh vad härligt det ser ut. Min värld finns idag på Glasgatan 20 B. Busstrafiken bygger en ny busshållplats som är handikappsanpassad precis utanför fönstret. Städat hyllor och slängt gamla böcker. Vi får över 40 elever till hösten - hemska tanke!!Vi har precis bytt bil!! Vi har satsat på en ny Peugeot 207 ??? med BMW motor!!!! Av den anledningen så har jag hämtat en postväxel på en liten nätt summa, lite drygt 100 ...... Grå färg. Det känns bra. Vår hade gått 15000 mil så det var nog dax. Supportrar Jenny med glada tillrop angående hennes köp av lägenhet. Föreslog att hon till hösten kanske kan äta varannan dag för att klara av räntor och amorteringar!!Det ska nog gå bra. Hon kanske kan äta hos sin lillebror ibland när kassan tryter - eller??
Ha det fortsatt skönt och njut. Vi har mosterstädning i helgen!!!Kram från mamma

Anonym sa...

de är många som undrar när lyxmann ska presentera resultatet från em drömelvan...

Lyxmannen sa...

Låter som en bra deal morsan! Ha så skoj så syns vi snart.

Vilken drömelva?

Anonym sa...

"celluliter, fläsk, bleka kroppar och hängande triceps" ... tycker att ni alla (svenskarna alltså) som vanligt ser snygga, fräscha och vältränade ut.

Anonym sa...

E det Kalle som är klädd i svart nu igen ;-) /K

Lyxmannen sa...

Tack Emma!

K: HAHAHA!
Skulle kunna vara den lilla tjocke faktiskt. Dock brukar han vara vit som snö även om sommaren så jag tror inte det var han...

Jessica sa...

Emma: TACK! :)

Maggan: Vi som hade hoppats på att få komma och äta hos Jenny nu när hon flyttar in så nära, vi har ju vant oss vid delivery och att äta ute! Har nästan glömt bort hur man lagar mat, om jag nu kunde det innan flytten, lite oklart...

K: Nej, det är det inte. Stackars P, vilka påhopp han får stå ut med! Så skulle han aldrig hålla på själv ;)