torsdag 24 juli 2008

Jess dominerar i Shuffelboard

Imorse hade vi bestämt oss för sovmorgon, vi skulle sova till 12!!
07.36 vaknade jag pigg som en lärka, lyssnade på Kajsa Bergqvist när hon sommarpratade på min Ipod och gick sedan upp och läste bok, så gick det med den sovmorgonen!

När Martin vaknat gick vi en promenad på stranden och allt var så mysigt. Men ingenting varar ju för evigt. Efter en lunch bestående av cola och kall pizza (resterna från gårdagen) var det dags för tävling. Det brukar ju inte sluta så bra när Martin och jag ska "sällskapsspela" och så inte heller denna gång.

Martin provade på Shuffleboard för första gången för ett par veckor sedan i Maine och för mig var det en helt ny upplevelse. De har en bana här på baksidan av motellet som vi var tvungna att prova på. Man ska med hjälp av en lång pinne skyffla över några runda "stenkakor" till andra sidan av den långa banan och få dem att stanna i de olika rutorna som ger olika mycket poäng. Påminner mycket om curling.

Det började rätt bra för mig måste jag säga, tog snabbt en klar ledning för att sedan släppa upp Martin lite och till slut avgjorde jag med en av dagens bästa "stötar"! Martin kunde ju inte ta att jag just vunnit en match så han körde med "bäst av tre", vilket han alltid gör när han torskat.

Ok, match nummer två. Här spelade jag ruttet samtidigt som Martin började spela upp sig, Martin vann matchen. 1-1 och en helt avgörande match väntade. Vi spelade varje match först till 50 poäng, vid 42 lika var spänningen olidlig. Man kan antingen få 7, 8, 10 eller 0 poäng för sin sten. Jag sätter en säker 8:a och Martin får till en 7:a, 50-49 och segern var klar!!

Då kommer Martin med denna "man måste vinna med 2 poäng". Snacka om att hitta på egna regler under spelets gång!! Men stor idrottskvinna som jag är går jag med på att spela en avgörande sten, då sätter jag ytterligare en 8:a och saken är definitivt klar, Jess-Marta 2-1!!

Himla suffleboard, just nu har vi det inte lika mysigt som på förmiddagen!! Vi får se om det blir bättre framåt kvällen, kanske kan det hjälpa om Martin får gå till sportaffären och köpa en ny softbollhandske?!

Imorgon tror jag att vi älskar varandra igen!
/Jessica


Förmiddagens promenad på en blöt strand efter mycket regn, höga vågor och röd flagg!


Martin in action på Shuffleboard-banan


Överlycklig och rättvis vinnare!! Vi får se om Martin får sin revansch i minigolf framåt kvällen. Egentligen tycker jag inte om att möta honom i minigolf för jag tycker han har för stor fördel av allt sitt golfspelande och förra gången slutade ju inte heller så bra, då i Ocean City. Men va 17, dagen är ju ändå förstörd oss två emellan :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,Ja ni två ni är allt ett riktigt patrask!!! Måste ni alltid tävla?
Promenera, läs bok och titta på naturen istället. Skickar med ett ordspråk: "Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet!!" Passar inte in på er men någon kan läsa bloggen och behöva det
Ni tar verkligen vara på alla dagar. Rolle funderar på var ni får alla pengar ifrån???
Kramar i massor från mamsen

Anonym sa...

Hej. Ja du Jessica det här med att förlora är inte lätt för Martin. Det sitter i sen barnsben och i generna. Jag vill inte heller förlora. Det blir bättre om 30 år. Den han lyckadfes vinna över var farmor. Pappsen

Jessica sa...

Maggan: Idag ska vi faktiskt hyra cyklar och cykla längst ut på udden och titta på fyren. Kanske att vi kommer att tävla om vem som kommer först fram, annars blir det nog en lugn dag idag där vi njuter av det fina vädret!

Rolle: Den som spar han har! :)

Kjell: Skönt att höra att han har vunnit över nån i alla fall! hihi

Anonym sa...

Farsan: När slog du mig senast i schack???
Vilka påhopp, jag trodde vi skulle hålla ihop!!??
När vi kommer hem ska du få en omgång i schack sen förväntar jag mig en ursäkt på bloggen! ;)

Farmor slog jag i de flesta kortspel. Kanske var det för att hon hade stora problem att se skillnad på korten...