lördag 26 juli 2008

Nu är det dags igen

Så har det hänt igen....
Killarna, denna gång Martin, Hasse och Bodare, har kommit på att denna helg skulle vara ypperlig för lite fingolf på några finfina och lika dyra banor i New Jersey. Jag försöker verkligen supporta Martin i hans golfande men är det inte lite typiskt att det är Hasses jourhelg de ska iväg på igen?!

Jaja, vad gör man inte?! Jag stannar självklart hemma och tar över jouren i helgen och jobbar så att de tre kan få lira lite. Men förutom jobb måste jag även ägna helgen åt disken, städningen och den överfulla tvättkorgen, sysslor som lyxmannen inte har hunnit med den senaste tiden. Det verkar vara stressigt att vara lyxman.

/Jessica (som gick upp 06.30 och började jobba trots baksmällan från gårdagen :))

Ps, Ni får säkert höra mer om hur fina banorna var, hur roligt de hade och hur överlägsen Martin var i golfen i ett senare inlägg.

9 kommentarer:

Anonym sa...

inte mer än rätt!

//P

Jessica sa...

P: Jag börjar fundera på om du verkligen ska få komma hit och hälsa på...

Anonym sa...

Klart grabben måste ha lite kul..../K

Jessica sa...

K & P: Det verkar som att ni och alla andra är på Martins sida, vart håller mina anhängare hus???

Anonym sa...

Har du några...skulle inte tro det!

Jessica sa...

P: Nu har jag bestämt mig, du kan kolla efter hotell så kan Virra komma och bo hos oss!!!

Anonym sa...

Hej Jessica!
Nu börjar till och med din svärmor tycka att du är lite väl snäll!! Sätt ner fötterna och ta befälet. Du kan inte jobba jämt- jag inbillade mig att nästa generation kvinnor kunde bestämma mer och jobba mindre än vad vi har gjort men icke!! Jag är på din sida och det vet du Jessica. Kram från Margareta

Lyxmannen sa...

Morsan: Du vet att jag alltid sköter mina uppgifter fläckfritt.

K och P: Jobba på !

Anonym sa...

Jag tycker det är helt rätt att Marta får åka på diverse dyra resor.
Jag menar, det lär ju bli payback time när han tjänar egna pengar hemma i Svedala igen! Så du har några schyssta resor att se fram emot Jess!
/V