måndag 7 juli 2008

Economic Stimilus Payment

Det finns många saker jag inte gillar med det här landet, att det inte finns falukorv till exempel, men sedan finns det bra saker också och en del mycket bra grejer. Förra veckan dök det ner ett brev i brevlådan från den amerikanska staten som klargjorde att jag var berättigad till Economic Stimilus Payment.

Det är ett program som går ut på att alla som deklarerade förra året, oavsett om man fick kvarskatt eller pengar tillbaka, får en check hemskickad för att spendera mera pengar. Beloppet man får beror på en massa olika parametrar, hur många barn man har och så vidare. I mitt fall tror jag att det berodde på hur mitt användande av plastkortet sett ut den senaste tiden för jag skulle kunna få mellan $300-$600 stod det och checken som damp ner i brevlådan var på $600!

Den kunde dessutom inte komma mer lägligt då förra veckan till stor del bestod av shopping. Så jag uppfyllde verkligen den amerikanska statens tanke, att pengarna ska spenderas!! Och som tur var är ju Martin bortrest så jag kunde spendera pengarna alldeles själv i helgen!

/Jessica

ps, Glömde såklart ta ett kort på den fina checken, det var lite bråttom att lösa in den :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker att det inte stod Martin på checken, han har ju trots allt arbetat han med.......;-)/K

Anonym sa...

Himla bra land det där! Mail Reinfeldt:-)
/v

Jessica sa...

K: Skulle inte tro det! Martins check för hans slit blev ju inte ens utskriven på honom ;)

V: Mycket bra land! Tyvärr blev det inga presenter till familjen för pengarna denna gång! :)

Lyxmannen sa...

BRA K!!
Jag tycker jag är berättigad till en liten del av dem iaf!

Anonym sa...

Nä just det, Martins check blev inte utskriven på honom.... Alltså kan det vara hans check, fast utskriven på dig.. ;-) /K