fredag 11 juli 2008

Jess gör softbollpremiär

Ikväll var det dags för min andra softbollmatch i Central Park, förra veckans match blev ju inställd då de dubbelbokat planerna, tomtar! Det var även förra veckan som Jess, Madde och Sanna skulle debuterat, men Jess fick sin chans idag istället då vi var kort om folk, och som hon tog den!

Det började dock inte så lyckat, jag tror att hon var ganska nervös och lite för het på gröten. Tricket är ju att inte slå på varje boll utan försöka bedömma om det är ett bra kast eller inte. Jess började med att slå på de två första bollarna och missade båda vilket gjorde att hon var "out". Men sedan gick det bättre. Hon visade inte bara upp förstklassiga slag utan var även snabb mellan baserna.

"Dude, that girl can hit the ball!", kommentar från lagets huvudcoach.

"What is her name?"
"Jessica"
"Man, Jessica is fast!!"

Med dessa kommentarer är hon numer med i laget på allvar och nästa match blir på tisdag. Själv lyckades jag också rätt bra måste jag säga. Tog ett antal lyror när jag lirade left outfield och fick på ett par bra träffar med trät. Dock inga homeruns denna gång, vi får väl se på tisdag...

Hur gick det då i matchen? Vårat lag har ju hittills inte vunnit en enda match men kanske var det vändningen nu med Jess och mig i laget då vi vann i utklassningsstil. Ja, domaren bröt faktiskt matchen då vi var för överlägsna, 17-5 tror jag det slutade. Jag stod för 3 poäng och Jess 2, succé var ordet! :)


Jess redo för match, och lite nervös ;)


Våra vänner Ed och Gina lägger upp taktiken inför matchen. Ed är ju en av de "weak americans" som slet av korsbandet i höstas och agerar därför enbart coach. Gina visade upp oanade talanger, hon var rätt bra faktiskt!


Jess in action med sin första träff!


Jess får på en träff, inte hennes bästa för dagen (den missade jag att filma), men ändå!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Någon snackat om mina slag samt mitt snabba löpsteg?

//P

Jessica sa...

Din kropp är alltid hett eftertraktad det vet du!

Anonym sa...

Tja

Ser mycket bra ut Jessica, skönt att se att du har rätt sponsorer på dig ;)
Här hemma går flyttlasset imorgon söndag så när ni kommer hem är ni hjärtligt välkomna till
Kabingatan 10 för att hälsa på!

Kram Ankie

Anonym sa...

Härligt Jessica! Bra jobbat =)
//MA