lördag 5 juli 2008

Lyxmannen drog till...

Som många av er vet stack Martin på semester i torsdags morse. En semester som varit planerad sedan länge men som kom ganska lägligt då han tröttnat på all våran shopping :)

Tävlingen som han utlyste innan han åkte har inte fått någon vinnare, det var ingen som kunde lista ut vart han skulle utifrån den knappa packlistan. Mig gör det ingenting, nu har vi ju tjänat $12!

Hur som helst, han åkte med sin kompis Tyler till delstaten Maine. Det är fortfarande väldigt oklart i vilken stad han befinner sig, kanske är han i närheten av Southport, jag tror det i alla fall. Han befinner sig förmodligen inte ens i en stad, det verkar vara långt ute på landet, eller långt ute i skärgården för han har varken mobiltäckning eller tillgång till internet. Jag har fått ett e-mail från honom då han hade lånat någons dator med uppkoppling. Det var kort skrivet och uppmaningen löd: "Ingen mobil eller internet. Du får sköta bloggen tills jag kommer hem"

Jag gör mitt bästa! :)

/Jessica

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gästernas hemresa...

Hej igen!

Måste bara berätta lite om vår hemresa... Vi skulle mellanlanda på Island under vår hemresa. Vårt mål var att under ett tio-timmars stopp hinna med Blue Lagoon, som ska vara värt att uppleva. Väl framme på Island kl 6.00 var vi lite trötta och la oss för att sova på en bänk, Sanna på golvet nedanför, men där fick vi tydligen inte ligga. En kvinna som arbetade på flygplatsen (och som troligtvis vaknat på fel sida) började skrika på oss när vi väl somnat och bokstavligen knuffade bort oss därifrån med motiveringen "You see what it looks like". Vi hittade en annan skön bänk att sova på och slumrade i tre timmar vilket ledde till att vi missade bussen till The Lagoon. O no vad ledsna vi blev...

Ja, ja, vi skulle nu inte heller hinna se så mycket av Reykjavik om vi åkte dit så vi tog en promenad till Keflavik city i stället, skulle ta 10 min sas det, tog 1 timme. Där åt vi gott på Duus Hus.

När vi skulle därifrån ville vi veta om vi gått den snabbaste vägen och Sanna hade då stött på en svensk kille inne på restaurangen som vi gick fram till för att fråga. Han satt med sitt fotbollslag och åt och var tydligen proffs på Island.

I alla fall så tyckte han inte vi kunde gå till flyget så han erbjöd sig att skjutsa oss dit bara han fick äta först. Han åt och vi fotograferade miljön utanför så länge. Därefter kom han och plockade upp oss. Vi hade ett tag kvar till flyget skulle gå så han föreslog att han skulle visa oss Blå lagunen eftersom man inte får missa den när man varit på Island en hel dag. Vi åkte dit och det blev så att vi alla tre gick in och badade. Därefter fick vi skjuts till flyget av denna trevliga och mycket snälla svensk som tog sig tid att vara två vilsna och förvirrade främlingars guide en halv dag.

Tänk vilka trevliga människor man kan träffa på överallt i världen.

Jess och Marta; Man kan tro att det var tur att vi kom till Blå Lagunen, men det var jävligt välplanerat... som hela vår resa. =)

Kram
/Madelene som är hemma och Sanna snom snart är hemma.

Fredriksson sa...

Jag har läst Er blogg sen du dök upp på min blogg och jag måste säga att det verkar vara hur kul som helst i NY. Jag är avundsjuk....:)
Fredriksson

Jessica sa...

Madelene och Sanna: Härligt att ni kom hem till slut och jag är såå glad att ni fick bada i lagunen!! Det verkar vara med er man ska resa, det är då det händer grejer! :)

Fredriksson: Livet i New York är ganska coolt! ;)

Lyxmannen sa...

Vad hette spelare Madde??

Fredrikson: Det är livet att vara lite ledig i New York. Du borde prova det!!

Unknown sa...

Marta; Patrik Redo, har spelat i Halmstad och Trelleborg i Sverige tidigare.

Anonym sa...

Coolt. Ingen aning om vem det är dock.