onsdag 9 juli 2008

Onsdagsshopping i Soho

Det har sina fördelar att vara generös. Jess fyllde ju år härom veckan och då köpte jag itne en utan två klänningar till henne. Igår hade jag namnsdag(Kjell, efter min far) så idag fick jag gå och shoppa lite i Soho som tack för födelsedagspresenterna.

Jag har en ny favorit i märket G Star Raw. De gör jäkligt sjyssta kläder måste jag säga. Mötte därför upp Jess och Superswede-Grobecker efter att de slutat jobba nere i Soho där G Star Raw har sitt flaggskepp i korsningen Prince/Lafayette street. Det ligger för övrigt en hel del sjyssta affärer mellan Prince och Houston street på Lafayette. Rekommenderas!

G Star Raw, $290

Sjysst jacka med en del tuffa detaljer. Blir perfekt som vår- och höstjacka. Lite dyr kanske men vafan, man har bara namnsdag två gånger om året!

G Star Raw, $90

Denna tvingade i princip Jess på mig. Var faktiskt rätt sjysst den också.

Triple Five Soul $54

Triple Five Soul ligger ett stenkast från G Star Raw så det blev en kortis där också. Denna tischa var lite småcool tyckte jag. Perfekt för en dag på sjön.

G Star Raw, $60

Denna köptes faktiskt häromdagen men åker med här. En vit och svart inhandlades.

Maine t-shirt, $16

Eftersom Jessica hade namnsdag den sjätte Juli så köpte jag med mig en tröja från flygplatsen i Maine. Om jag nu ska få shoppa lite så var det inte mer än rätt att även Jess fick något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jackan och "seglartröjan" var riktigt fräscha. Får nog ta mig tillbaka till NYC snart.
Keep it up.
/fabel

Anonym sa...

Jag förstår varför ni måste frakta hem saker med båt i höst. Shit, vad ni shoppar. Men snygga grejer!

Anonym sa...

Bra att du shoppar för sjön. Du är ju en riktig sjöbjörn och går knappt att slita från havet...

/Hacke

Anonym sa...

Fabian: Jackan var ett fynd måste jag säga. Seglartischan återstår att se ;)

Emma: Det lär krävas en egen container snart...

Hacke: Helt ritkigt. Spenderar mesta tiden på vattnet nuförtiden. Blir till att köpa båt i Sthlm sen.