lördag 12 juli 2008

Farmers market, Union Square

Inte för att jag tycker om grönsaker med det är ändå ganska kul att strosa runt lite på Union Square när det är farmers market och bönderna kommer in till stan för att sälja sina egenproducerade varor. Dessa bilder tog vi när Madelene och Sanna var här och hälsade på och visst ser det härligt ut?!


Sanna och Madelene vid solrosorna


Lite oklart vad detta kan vara...


Det här är väl rädisor?!


Stora, härliga vitlökar, mums!! När jag ser dessa kommer jag att tänka på Anders S på vårat Stockholms-kontor som alltid går och knaprar vitlösklyftor för att hålla förkylningar och annat borta :)


Rädisor, Morötter och nåt mer i långa rader...


Gula grönsaker. Tror dock inte de är så goda, de ser lite läskiga ut.


Morötter, de känner jag i alla fall igen!!

3 kommentarer:

Familjenspel sa...

Tja! Ska till NY nu i Augusti! Vad ska man hitta på har ni ngra schyssta tips?? Föresten, hittade bloggen av en slump men jag gick på Universitetet med Jessica :D

Anonym sa...

Jess du får nog plugga på lite. Jag trodde du kunde namnet på fler grönsaker än morötter, rädisor och vitlök?!
MA

Jessica sa...

MA: Jag kan några fler, vet hur gurkor, tomater och paprika ser ut!! :) Men sånt såg jag aldrig på marknaden.

J&I: Beror lite på hur länge ni ska vara här och vad ni har för intressen. NY erbjuder i princip allt!! Museum, sport, mat, kultur?