måndag 29 september 2008

Fotbollsmatch - torsk 4-5

Så kom den till slut, första förlusten ute i Queens. Efter två säsonger där Lyxmannen aldrig förlorat en match så blev det igår torsk med 4-5. En förlust som de båda coacherna får ta på sig. Vid avspark var vi två man kort. En av coacherna skulle inte lira men han hoppade in i mål. Det hade fanimej varit bättre om vi hängt in en slips i mål, den hade motat fler skott. Inget skämt.

Vi tog ledningen med både 1-0 och 2-0 innan de gick upp till 2-2. I andra gjorde vi sen 3-2 innan de gjorde två snabba. Vi jobbade in en kvittering med ett par minuter kvar men sen gick ett långskott rakt igenom vår keeper med en minut kvar. Surt.

Det ska också tilläggas att jag kom hem 03.00 rejält sliten och vaknade upp 09.00 med en svår bakfylla. Avsparken vid 10.00 var därför lite tidig. Hade hoppats på ett par avbytare men icke. En man kort hela matchen. Med fullt lag hade vi vunnit lätt. Frågan är om detta verkligen kan räknas som en förlust?
Efter matchen visade jag mitt missnöje med tränarna och gick raka vägen till t-banan utan att säga hejdå. Lagkänsla? Inte det minsta.


Marta utmanar nån tomte.


Här kommer Marta semifri...


...målvakten räddar första skottet...


...men returen går ut till "The Swedish Sniper" som lobbar in bollen i mål.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att du är en "wannabe" o lirar med nr9.
Förstår dig...

/P

Anonym sa...

Instämmer med P.
Mycket förvånande att se en enkel siffra på bröstet. Förstår såklart att du saknar mig på plan (därav nummervalet) då firman inte kan vara intakt med alla tomtar som lirar däröver.

Det går förövrigt mycket snack här hemma i Sverige om när just firma 9&14 kommer återförenas (finansoron ligger i lä på samtliga insädarforum jag läst).
Oddsen är som lägst att det inträffar kl. 11 i KB-hallen på juldagen (som redan är bokat). Ger 1,15ggr pengarna på nordicbet. Avslutningshelgen i SIL ger tydligen 25ggr på unibet...
Övriga odds för juldagen:
Östseger med mindre än 4 mål -38ggr
Västseger -115ggr.

/D

Lyxmannen sa...

Det är en självklar markering till dig D. Du vägrade dyka upp här borta undet året och återförena firma 9/14.
Jag skulle nog satsa på KB-hallen faktiskt. Ska göra allt jag kan för att komma i så bra fomr som möjligt och hjälpa det numer bleka östlaget.