söndag 14 september 2008

Vancouver dag 7 - Shopping / White Rock

I fredags vaknade jag upp och grät. Så mycket träningsvärk hade jag. Det var ingen vanlig smärta utan varje steg är en pärs och nerför är inte att tänka på att gå. Jag få backa ner. Går jag som vanligt nerför en trappa är jag nära att kräkas av smärtan. Fifan.

För första gången den här veckan hade vi lite molnigt i fredags. Det fick därför bli lite shopping på Metropolis som är ett gigantiskt mall med så mycket affärer så vi inte hann med hälften.
Då jag hade svår smärta i benen avvek jag snart från shoppingen och gick till biografen istället. Gick fram till kassan och frågade:
"-Which movie is next to start?"
"-Bangkok Dangeroues" säger tjejen i kassan
"-How long before it starts?
"-Ehh...two minutes."

Det är så jävla smidigt i Nordamerika. Det spelar ingen roll när du går på bio, det är alltid ett gäng filmer som startar inom 15 minuter.
Filmen var väl sådär. En del bra action men en ganska tunn story.
Tjejerna shoppade på bra och en hel del dollar brändes.

Efter shopping åkte vi ner till White Rock som är ett samhälle precis vid vattnet bara ett par km från gränsen till USA. Mötte upp resten av våra släktinger, käkade på Charlie don´t Surf och begav oss sen hem till Betty och Rodger för lite drinkar. Hemma igen strax efter 24.00


Där är den vita stenen som döpt staden. Det man ser längre bort sen är USA och delstaten Washington.


Småtrevlig solnedgång efter en dag fylld av moln.

Inga kommentarer: