fredag 26 september 2008

Sex and the city

Vi kör en myskväll hemma idag. Vädret är inte det bästa i New York och stackars Jess är utsliten efter en lång arbetsvecka. Det får bli lite thaimat från Chai Thai nere på hörnet av 8:e avenyn och 55:e gatan. Jess får sen välja en film som vi ska se ihop. Ibland låter jag henne göra det. Kanske en gång om året sådär. Nu kanske ni tycker det är hårt att jag alltid väljer film men då ska ni också veta att Jess konstant somnar efter ett par minuter av alla filmer hon ser så det spelar liksom ingen roll vad vi väljer.

Idag började vi kika redan vid 20.00 så då tänkte jag att fine, hon får välja. Det blev Sex and the city-filmen. Vi kikar i dryga 30 minuter sen börjar Jess ögonlock falla ihop. Jag knuffar på henne några gånger så hon vaknar till men ögonlocken fortsätter falla ihop. Jag tvingar henne att sätta sig upp men det hjälper inte. Hon får då gå och borsta tänderna och svabba ansiktet med kallt vatten. Det hjälper i 10 minuter men strax innan 21.00 så sussar hon i soffan. Jag får stänga av och tvinga henne i säng för jag vägrar se en risig film själv. Hade jag fått välja film så hade Jess fått sova i soffan tills jag kikat klart men jag genomlider inte denna tortyr själv. Fifan vilket skräp till film!

En liten cool detalj var att Carrie vill så gärna ha ett 917-nummer men får ett 347-nummer istället till sin nya mobil. Lyxmannen kör såklart ett gammalt klassiskt 917-nummer på sin telefon. Som de riktiga New Yorkarna har!

Vi har hamnat lite ur fas jag och Jess. Hon somnar vid 21.00 medan jag har en något störd dygnsrytm efter besöket i Vancouver så före 02.00 är inte att tänka på att lägga sig. Speciellt som jag vaknade just innan 11.00 imorse..


I oktober gick vi förbi inspelningen av Sex and the city-filmen. Detta är scenen där Carri kastar blombuketten på Mr Big.

4 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Hemma hos oss är det precis tvärtom. Pojkvännen väljer film, oftast riktigt dålig och så somnar han och jag tvingas se färdigt.

Sist valde han A dog day afternoon, den gillade jag inte. Vi såg istället Snow Angels som väl var ok men jag fick hela tiden väcka honom i alla fall. Jag lät honom sova och satte istället på Love and other disasters med Brittany Murphy. Det gillade jag och allt blev frid och fröjd.

Jag gillade ju SATC-filmen massor, men jag är ju tjej.

=)

Anonym sa...

Jag har för det mästa sex hiner inte mycket mer

Lyxmannen sa...

hahaha Mallis, vi har samma problem du och jag!
Man försöker väcka dem några gånger men sen skiter man i det och sätter på en annan film.

Har du sett 25th Hour? Grymt bra film med Edvard Norton. Den utspelar sig i New York också så den tror jag du gillar.

Mallis in real life sa...

Tror inte jag har sett den, den är rätt gammal va? Ska lägga den på minnet. Just nu är det Gossip Girl-maraton som gäller.