torsdag 11 september 2008

Breakfast at Starbucks

Jag ser att Jess redan skrivit ett inlägg hur läget är på Manhattan för en Lyxman så långt från lyx man kan komma. Själv har jag varit hos facket och hört mig för vad man kan göra men den uppkomna situationen. Några rättigheter måste man väl ha även som Lyxman!?!?

Sitter nu på Starbucks och skriver detta inlägg. Hade två ynka dollar i min pengaskål så jag fick betala min frukost som kostade 13 dollar med quarters. Pinsamt.

Började dagen med att köra milen i Central Park. Det går inte så fort för tillfället men jag tar mig runt. 52 minuter idag. Vände på nya bottentiden 29 minuter men det gick lite fortare tillbaka...
Som vanligt gäller de regler som jag skrev om i December:
* Släpp inte förbi någon med barnvagn(många som löper med barnvagn)
* Släpp inte förbi någon av det kvinnliga könet(måste man knuffas så måste man ibland)
* Släpp inte förbi några gamla gubbar(ett krokben här och där är fullt tillåtet)
* Cyklister är ok att släppa förbi(om de har riktiga cykelkläder)
* Det är ok att släppa förbi någon om man löper förbi dem senare och gärna ser helt oberörd ut.

Idag var det på vippen att en av de kvinnliga könet sprang förbi mig. Först tog hon sig förbi mig efter dryga 5km. Jag bet ihop och tog rygg på henne. Sen stannade hon och drack vatten efter 6km så då smög jag enkelt förbi henne. Efter 7km kommer hon farande igen. Vafan tänkte jag. Får bita ihop igen och tar rygg på henne. Hon smygökar farten hela tiden men jag biter i. Är som en igel i ryggen. Inte helt olikt Niklas Jonsson vid OS i Nagano där han hängde på Björn Dählie i 5 mil.
I sista backen innan mål, vid Sheep Meadow sätter jag så in den förnedrande stöten. Vänder om till baklängeslöpning och joggar sen förbi henne med ett leende på läpparna i backen som är hyfsat seg. Hon har ingenting att sätta emot och jag kan enkelt defilera in i mål där jag såklart står med ett väldigt brett leende när hon kommer farande 30 sekunder senare. Dominansen är total.
Dagens lärdom är att man ALDRIG får vika ner sig och man ska ALLTID förnedra motståndarna.

Mötte ett par kändisar som var ute och joggade i parken idag. Först Noel eller Liam Gallagher, hur ser man skillnad på dem? Sen mötte jag även tjejen i Matrix, Carrie-Anne Moss. Har dock ingen kamera med mig när jag springer så ingen bild på dem.

Nu ska jag hem och städa och plocka tvätt. Fifan så jag har det!


En juice, en low fat turkey and artichoke-macka samt en Chocolate Vivanno. En perfekt frukost för en elitidrottsman.
Har ni vägarna förbi en Starbucks så rekommenderar jag varmt att ni provar en Vivanno. Det är lite chokladpulver, mjölk, en HEL banan och ett par skopor whey protein. En riktig energibomb.

Inga kommentarer: