torsdag 4 september 2008

Gun Range

Jag läser på aftonbladet om detta med skjutvapen. Vi var ju på en sån Gun Range i Las Vegas och jag måste säga att man inte var helt bekväm att stå inne på skjutbanan med helt främmande galningar. Vem vet om någon flippar ur??

På Manhattan har vi under det senaste året i princip aldrig sett ett polisingripande. New York känns enormt säkert. Jag har aldrig varit rädd att gå hem 40 gator själv mitt i natten. Det finns säkert skit här också men inget vi sett.

Vill ni se en utmärkt dokumentär om detta med vapen i USA rekommenderar jag varmt Michael Moores Bowling for Columbine.


Lyxmannen plockar upp lite ammo. Att han aldrig skjutit med ett vapen förut var inga konstigheter.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hur någon kan kalla det Michael Moore gör för en dokumentär är en gåta. I synnerhet när det gäller Bowling for Columbine som är en rent påhittad "fiction" film. Lite bättre än så kan du....

Anonym sa...

'Bowling for Columbine' är rätt kul o se. Men tyvärr är det ingen dokumentär, alla som sätt den filmen borde se denna också http://www.imdb.com/title/tt0411646/ 'Michael Moore Hates America' och den här http://www.imdb.com/title/tt0961117/ 'Manufacturing Dissent'

Sjukt kul o panga me picka. Lyxmannen du måste köpa hem några pickor till Lövsjön.

/rauken

Lyxmannen sa...

Mycket är säkert vinklat rätt hårt men vilken journalist vinklar inte sin story för att få ett bättre resultat?

Bowling for Columbine vann trots allt en Oscar för Best Documentary. Kanske sitter det bara tomtar i den juryn vad vet jag...

Anonym sa...

Hallå!

Där tycker jag du har helt rätt Martin!
Han som skrev högst upp har nog inte riktigt koll...

Anonym sa...

Han som skrev längst upp har helt OK koll, googla runt lite får Ni se att MM vart avslöjad efter Oscars utdelningen med att ha fejkat de flesta intervjuerna (som var med skådespelare), precis som han även senare gjorde i Sicko.... vem har koll?

Lyxmannen sa...

Anonym: Det är möjligt att Oscarsjuryn gjort ett dåligt jobb det vet jag inget om. Fakta kvarstår: han har en Oscar för Bowling for Columbine, han blev Oscarsnominerad för Sicko och han vann en Guldpalm i Cannes för Fahrenheit 9/11 och blev nominerad för Bowling for Columbine.

Kanske har han lurat hela världen. Jag vet inte.

Anonym sa...

Vad är INTE fejakat i dagens mediasamhälle?! Kolla bara i lyxmannens blogg! Martin stryker.... Kalle ute å promenerar... ;-))

"En riktig karl behöver ingen revolver lr gevär! Han skjuter från höften"/K

Lyxmannen sa...

Bra poäng där K. Hela bloggen är en stor lögn från början till slut.

Jag ska försöka skaffa en hagelbrakare innan vi åker hem. Den borde man kunna ta som handbagage?