torsdag 25 september 2008

Inlägg nummer 500

Tiden går fort när man har kul. Detta inlägg är nummer 500 sen jag körde igång den 15:e augusti förra året.
Från början var det väl tänkt som en ren dagbok så mor, far och andra släktingar och vänner kunde se vad man höll på med. Skaran av läsare växer dock så sakteliga och kanske har vi hjälpt nån vilsen själ som ska till New York med lite tips vad man kan göra i världens huvudstad.

Vi började mäta statistik den 1:a december förra året, då hade vi 21 unika läsare eller iaf 21 unika ipadresser. Igår, den 24:e september, hade vi 209 så det går väl åt rätt håll.

Vi har haft ganska precis 50.000 besök på bloggen.

Man kan väl också säga att jag uppnått de mål som jag och Jess gemensamt tog fram vilket var att sätta en sorts norm för vad en Lyxman är och gör. Hon hade sin bild av vad en hemmaman borde göra medan jag hade en annan. Man kan väl säga att min bild avspeglas på denna blogg.
Googlar man nu på "lyxman" eller "lyxmannen" så dyker denna blogg upp överst vilket är ett erkännande så gott som något att min väg var den rätta.
Kanske kan denna blogg ligga kvar som en sorts bibel för framtidens ungdomar i Sverige. Den har ju ett tydligt budskap:
"-Jobbar du hårt så blir du förr eller senare belönad"


Besökskurvan sen den 1:a december 2007.


Här kan man se lite vad folk googlar på för ord för att hitta till bloggen. Som ni ser ligger "Veronica Augustsson" (Jess syster) högt upp på listan men det är inte utrett om det är hon själv eller någon annan som googlar hennes namn ;)
Det är också lite illa att "skrumplever" kommer på en hedrande 35:e plats...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lyxmannen verkar dock inte vara ett helt och hållet erkänt begrepp än för när man söker på lyxmannen frågar google: Menade du yxmannen? Det kan ju inte kännas så roligt att bli ihopblandad med yxmannen vem han nu är...

Mallis in real life sa...

Bra jobbat!!

Anonym sa...

Får passa på att tacka för ett underhållande år!
Jag trodde jag skulle sakna er när nu åkte. Men nu när ni snart är hemma igen är frågan om jag inte kommer sakna lyxmannens blogg mer...

Skoja bara. Ni vet att ingen blogg i världen kan ersätta er här hemma!
Kram V

Lyxmannen sa...

Jag har mailat google om det där med yxmannen. De ska åtgärda problemet asap.

Tack för det V. Nu känns som det kan bli en kantboll att hjälpa er att flytta... ;)

Anonym sa...

Lite besviken att ingen alkhol e me pålistan, typ rödvin.... Men man får väl nöja sig med skrumplever!/K

Anonym sa...

Någon statistik på vem som gjort mest inlägg?

/Hacke

Lyxmannen sa...

Mest kommentarer eller inlägg? Antar att du menar kommentarer men där har jag ingen statistik.
Antar att V ligger i topp då hon redan från början kommenterade varenda inlägg.
Men du börjar ta dig Hacke!! Keep it up !

K: Måste nog börja namndroppa rödvin lite oftare. Det finns ju en enorm kunskap som jag gärna delar med mig av...
Skrumplever är väl lite coolt att ha med dock! ;)