lördag 13 september 2008

Vancouver dag 8 - Downtown / Middag

Den sista dagen blev också den sämsta vädermässigt. Nu gjorde inte det så mycket då planen var att sova ut efter besöket i White Rock dagen innan och sen dra runt lite downtown Vancouver. Mor och Jenny drog vidare mot nya äventyr. De åkte till Victoria Island med ett gäng medan jag och Jess blev kvar i stan.

Mina ben var än värre i lördags. Jag tog mig knappt nerför minsta trappa. Smärtan gjorde att jag nästan kräktes. Troligtvis har jag aldrig haft mer träningsvärk. Om det sen säger mer om Grouse Grind eller det allmänna, fysiska tillståndet hos Lyxmannen låter jag vara osagt.

Efter besöket downtown åkte vi hem till Rodger och Betty där vi käkade och träffade det som blir mina fyrmänningar eller nåt. Drack lite drinkar och surrade ett par timmar innan de körde hem oss där vi tog lite fler drinkar och ett glas rött såklart.


Regn mest hela dagen. Här tar vi båten över från Waterfron till matmarknaden vi Lonsdale Quay.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Vi tror helt klart att traningsvarken beror pa Lyxmannens fysiska tillstand :) Mamma 58 kanner inget och inte storasyster heller efter trippen uppfor Grouse Mountain.
Kram pa er alla darborta
Mamma och Jenny

Lyxmannen sa...

Hallå, ni ska vara på min sida!!
Ni gick ju å andra sidan bara upp vilket inte var så tungt ju!!