måndag 15 september 2008

Vancouver dag 6 - Grouse Mountain


Igår var vi alltså uppe på Grouse Mountain. Normalt sett har man en trevlig utsikt över Vancouver därifrån men igår var det molnigt så man såg bara en vit matta från toppen. Det var dock 15 grader och moln på havsnivå medan det var soligt och 23 grader på toppen en sisådär 1200 meter över havet.
Jag, mor och Jennan gick upp som ni kan läsa i inlägget nedan. Sen käkade vi lite på toppen, kikade en Lumberjack show, lekte med Grizzlybjörnarna och avslutade med en fika. Blev kvar däruppe i fyra timmar då vädret var så mycket bättre på toppen.


Gondolen på väg upp i dimman.


Om ni missat inlägget nedan så kan vi meddela att det var grymt brant att gå upp längs Grouse Grind.


Morsan och Jennan når toppen. Längst bak dök det då upp en pigg och glad tjej som inte var svettig alls. Hon hävdade att hon gått leden upp och tvingade sig med på kortet. Hon gick INTE upp vill på Lyxmanredaktionen påpeka.


Så här såg det ut från restaurangen. Mycket trevligt ställe och även om det var lite molningt så skapade det en rätt skön inramning.


Vi fick också se lite Grizzlybjörnar. Mäktiga djur som kan ha ihjäl på fläcken om de skulle hitta en i det vilda. Notera klorna som är enorma.


De körde en Lumberjack-show som var rätt kul att se på. Här dansar de på en stock.


Vi fikade i ett par timmar i den sköna solen. Morsan briljerade med sin Kebnekaise-tröja. Jess ser fortfarande helt oberörd ut som ni kan se.


Så här såg det ut när alla utom Marta åkte ner i gondolen. Lite som filmen The Mist av Stephen King som för övrigt var en hyfsad film med ett grymt slut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt att klättra uppför The Grouse, jag som tyckte gondolen sög.........Ärligt talat, skulle inte ens komma på tanken att klättra om det finns bekvämare alternativ!
The Lumber Jack Show, det är nog samma koncept som när vi såg showen.
Inövat, men faktiskt ganska underhållande.//Annika

Anonym sa...

Maste inse att du inte ar som 97 nar du forsokte lira boll med KFF, hall dig till kortspel, hade nog legat runt 30 min upp pa toppen.... MN

Anonym sa...

Som vanligt håller du i taktpinnen likt Sixten Ehrling Lectus , KFF mod 97 gick inte av för hackor

Lyxmannen sa...

Det var en småtrevlig show de hade där på toppen.
Det var jobbigt upp men nu har man ju gjort det ;)

Lectus: Vill minnas att jag aldrig tog stryk av dig i löpning?
Vill också minnas att jag vann i kort och tärning? Samt längsta drive där du fick slå drive och jag järn3. Kommentar till det? ;)

Kff mod 97 var en bra årgång. Även året efter har jag för mig vi var vassa. Sen gick det utför..