fredag 19 september 2008

Vancouver dag 2 - Släktträff

Dag 2 i Vancouver blev lite av en slappardag och samtidigt en släktträff. Det var för övrigt värmerekord igår. 28 grader så här sent i September har de aldrig haft förut i vancouver. Förra rekordet var på 27 grader från 1938. Bra tajming. Eller välplanerat om jag får säga det själv.

Vi kuskade runt i Burnaby, Langley och Surrey under dagen. Alla förorter till Vancouver.
Började hos Steve och Lynne som vi var i Stanley Park med under dag 1. De bor i ett stort hus utanför Vancouver. Lynne är hemmafru med Steve kör en GIGANTISK truck runt hela Nordamerika i princip. Lynne är min mammas tremänning eller syssling eller vad man säger. Min mormor och Lynnes mamma var kusiner.

På kvällen åkte vi sen till Lynne och Joans syster Betty för lite middag och träffa lite andra släktingar. Trevligt och som vanligt här i Nordamerika stora mängder mat.

Nu sticker vi till Whistler. Ha det så bra!


Steve, Lynne och Hanna 10 år b or i ett stort hus med stor trädgård och ett ENORMT garage på över 150kvm.


Fick ett bildalbum från när Steve och Lynne var i Sverige 1977. "Popular swedish band" står på om Thorleifs. Tiderna förändras inte så mycket som man tror...


De har en ståndaktig bilpark famlijen Morris. Jag vill inte ens tänka på hur mycket bensin/diesel de förbrukar per år. Mer än hela Köping ihop troligtvis.
Först ut har vi Steves enorma truck. Jag är över 190cm ska man komma ihåg. Han har ett enormt släp också men det får inte plats på tomten trots att den var ganska stor.


Som förstabil har den enorm Chevrolet Avalanche. Vi satt bra sju pers i den igår.


De har såklart ett såkallat Motorhome. En stor husbil. Här kan man sova 8 pers om man skulle behöva.


Steve kör dragracing med en Harley Davidson i originalutförande.


Deras andrabil överst. Normalstor svensk bil. Nederst det enorma släp som han drar efter sitt Motorhome när de ska och tävla i dragracing.


Denna bil var faktiskt inte Steves utan en kille som vi träffade på kvällen. En ENORM Dodge. Notera att den har dubbla bakdäck om man skulle behöva det nån gång...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Erik kommer bli grymt avis när han läser att de har ett garage på 150 kvm och en mängd stora bilar. Suck, jag kunde inte bry mig mindre.
Kul iaf att ni verkar ha det bra. Hälsa alla och säg till Jenny att jag åker och vattnar hennes blommor vilken dag som helst.
Kram V

Lyxmannen sa...

Bra där V. Rauken skulle vara impad över alla bilar, speciellt den med dubbal bakhjul. Sån får vi skaffa till Lövsjön!

Anonym sa...

Grymt imponerad, grymt!!
/rauken