torsdag 18 september 2008

Vancouver dag 3 - Capilano Bridge


Det blev inget Whistler idag. Bilfirman strulade lite så Steve, Lynne och Hanna fick först en bil för sju pers när vi ju var åtta så de blev nästan två timmar sena. Vi tog en morgonpromenad i de härliga omgivningarna kring Joan hus i Burnaby och stack sen till Capilano Bridge dit vi egentligen skulle åkt imorgon.

Det blev återigen en mycket trevlig dag med mycket sightseeing och hel del sköna vyer.
Det sägs ju att människan är funtad så att den dras till vatten, berg och ett skönt klimat när den väljer var den vill bo. Eller nåt sånt iallafall. Om man nu ska bosätta sig någonstans där man får allt det där så är Vancouver en utmärkt plats att slå sig ner på. Massvis med vatten, höga berg och härligt klimat gör att man mer än gärna skulle stanna här ett tag.
Jag har redan hört mig för om inte någon av börserna här i Vancouver behöver en alert tjej i sina bästa år som också har en Lyxman i släptåg som kan hjälpa det eventuella företagets soccer- eller softballag om det skulle behövas. Så långt inga svar.

Imorgon gör vi ett nytt försök att åka till Whistler.


Morgonpromenad i Burnaby i det sköna vädret.


Vid Point Atkinson Lighthouse har man en skön vy över Stanley Park och Downtown Vancouver.


Hela gänget samlat i det sköna vädret.


Här stannade vi och lunchade. Det är strax norr om Capilano Bridge. Det står ett gäng och fiskar lax på stenarna en bit ner.


Capilano Suspension Bridge, 136 meter lång och drygt 70 meter över backen.


Hanna och Jess på bron. Oklart hur många som stryker med här varje år. Det svajade rätt bra ska sägas.


De hade byggt upp ett promenadstråk bland träden. Småtrevligt ställe. Jennan syns på bron rätt över.


Här är "The Swedes" vid Cleveland Dam.


En bild på ett träd vid Cleveland Dam.


Vi käkade Sushi till kvällsmat vid Lonsdale Quay. Mycket trevligt ställe med en stor matmarknad likt Hötorgshallen i Stockholm. Man hade också en rätt trevlig utsikt över Downtown Vancouver.

8 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Ser ut som Lidköping ungefär...

...eller inte. Det verkar gudomligt vackert!

/Mallis

Anonym sa...

Tja Jess och Lyxmannen!

Ni verkar ha det toppen! Följer er blogg från "min" lilla ö i Medelhavet (som jag redan sagt till Jess) och det är alltid lika skoj!

Jag har under denna tid förstått att ni har väldigt bra koll på er nya hemstad, så därför undrar jag om ni har något hotell som ni kan rekommendera? Jag har 2 spanska kompisar som ska dit mellan ca den 4-10 oktober och det bör väl vara skapligt billigt för budgeten är begränsad;-)

När vänder ni hemåt Svedala igen då? Den 11 oktober är det återträff med "the gang" Jess, vi ska se Lundströms Spårvägen möta Lindéns/Gunnarssons (och ditt gamla) IVH och sedan blir det väl "samkväm" på kvällen i Stockholm;-)

Ha det gott!

Soliga kramar från mig

Anonym sa...

Det har inte blivit så mycket löpande efter sverigebesöket eller? Hittade din löpartröja, shorts och kalsonger på balkongen. Saknat dom Martin? /S

Lyxmannen sa...

Det är riktigt najs Malliz! Kombinera NY med Vancouver kanske?

Myggan: Jag har inte saknat dem, köpte nytt i NY istället! ;)

Du kan lägga dem i vår hög med kläder som jag antar hamnade i ditt rum??
Ses snart!

Tja Linda! Jag tror dessvärre Jjess måste arbeta i NY det datumet...
Ska be henne återkomma med hotelltips.

Anonym sa...

Hej Linda: Kul att höra ifrån dig!! Vi åker hemåt den 4 november så jag missar tyvärr matchen och samkvämet... :(

Det finns hur många hotell som helst att välja på, i alla prisklasser och i alla områden! Jag har bara bott på hotell i New York i tänsten så jag har ingen erfarenhet av de allra billigaste hotellen.

Men kolla kedjan Hampton Inn, kollegor till mig säger att de har rena och fina rum till bra priser.

IVH bodde på vandrarhem jättebilligt, men vad jag förstår är det rätt sunkigt...

Vi använder oss alltid av www.expedia.com när vi bokar resor/hotell inrikes i USA. Även www.hotels.com funkar bra.

Kolla också New Yorker som ligger vid Madison Square Garden, ett lite slitet hotell men helt ok, de brukar ha rätt bra priser och ligger grymt bra!

Ha det så bra i Spanien och sola lite för mig också!
Kram Jessica

Anonym sa...

Hej Jess!

Tusen tack för tipsen, de hjälpte! Jag drog på och berättade om vilka proffs ni är på NY och att ni "driver ett eget hotell emellanåt" ;-)

OK, ja jag hade dålig koll på när ni skulle vända hemåt igen så jag tänkte jag nämner Stockholmsträffen ifall att ;-)

Jag har skrivit till dig ett par gånger på FB, men antar att du inte är inne så ofta. Ni verkar ha haft det toppen därborta! Blir det Stockholm och samma jobb när ni kommer tillbaka?

Jag skulle föreslå att du börjar ge Lyxmannen lite tuffare uppgifter och inte låter honom sova hur länge han vill för annars blir det tungt att komma tillbaka till "real life" i Sverige med jobb och allt hahaha! Eller han kanske planerar att bli försörjd resten av livet (det är ju bara en 50 år kvar sådär Jess hahahaha)?!

Ha det toppen och tack för hjälpen!

Kram Linda

Anonym sa...

Hallå Linda! Ge inte Jess några idéer nu!!! Jag har det kanon som det är så jag behöver inga extrauppgifter ;)

Jessica sa...

Linda: Jag hittade det här i SvD idag, vet inte om det kan vara till någon hjälp:
http://www.svd.se/resor/lasarguider/artikel_1745899.svd

kram Jessica