söndag 2 november 2008

Brooklyn Bridge by night

Vi tog en sväng till Brooklyn igår för att fota Brooklyn Bridge. Ingen enorm solnedgång men det är ett rätt schysst objekt att fota så nån hyfsad bild blev det väl.
Min dator gav ju upp för ett par dagar sen så bilderna är i princip original och inte photoshoppade. Klicka på bilderna så blir de lite större.

Vi sticker nu på lite bröllop ute på Long Island. Det är våra vänner Ed och Gina som gifter sig. Ett par hundra gäster ska enligt rapporten var inbjudna. Vi sover nånstans därute så på återhörande måndag kväll svensk tid.


Just under Manhattan bridge stod vi och fotade.


Brooklyn Bridge i solendgången.


Rätt skön vy. Det är downtown Manhattan på andra sidan.


Lite olika inställningar med samma motiv. Typ.


Här har vi flyttat lite.


Här är vi på andra sidan bron. Det är River Café man ser till höger. Dyrt men schysst ställe tror jag.


De har en stor pier man kan stå på här om man vill.


En sista bild..

11 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är ni hemma men jag kommer att sakna inläggen från New York. Känns som man delat livet med er därborta och varje morgon nyfiket läst om vad som hänt. Upplevde nostalgi när jag såg kortet från balkongen. Den utsikten kunde jag aldrig se mig mätt på när jag var där.
Välkomna hem. Pappsen.

Mallis in real life sa...

Brooklyn Bridge kan vara världens snyggaste bro. Jag fotade hur mycket som helst när jag gick över den och några bilder blev riktigt bra.

En är förstorad och upphängd i hallen.

/Mallis

Anonym sa...

Hallå Igen Lyxmannen!

Sköna bilder - Antar att ni kommer sakna NY. Svarar här på din fråga ang VDL - På Roal sköt jag 77 och på Ocean slog jag till med en 74:a senast jag var där i November 2006. Om jag skall plocka ut några favorithål så får det bli hål 16 på Royal och 11/14 på......Finns ju SJUKT mycket fina banor i området, lirade ni några fler?

/Nicke

Anonym sa...

hehe, var lite snabb - Naturligtvis 11 och 14 på Ocean!:-)....../Nicke

Anonym sa...

Jag måste bara överensstämma med (båda) föregående talare! Dessutom gillar jag verkligen första bilden, på Manhattan Bridge, där man kan se Empire ståtligt posera i bakgrunden!

/Susanne

Anonym sa...

Det hann komma fler kommentarer samtidigt som jag skrev min upptäckte jag :) Med föregående talare menade jag ju Pappsen och Mallis såklart. :)

Hoppas förresten att bröllopet var allt det man förväntar sig av en sådan tillställning!:)

/Susanne

Anonym sa...

Riktigt sköna bilder, kan inte vänta på att få gå i samma stråk och låta kameran bli varm.
Fick tischan idag och jag kan inte tacka tillräckligt.
Kolla passformen på fabelsvarld.com =)

Anonym sa...

Vad bra tips, vi har fått här. Åker till NY på fredag för första gången

Jessica sa...

Emilie: Hoppas ni får en trevlig semester!! New York är en grym stad med bra shopping!! :)

Jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Snart kommer vi pappsen!

74 är respekt Nicke! Det var jag inte i närheten av har jag för mig. Avslutade dock sista runde med birdie, eagle för att vinna på bättre sista nio. Sånt är viktigt :)
Ocean hade några grymma hål sista nio. 16 på Royal är väl iofs oslagbart.

Malliz: Ha så skoj! Verkar bli hyfsat väder.

Susanne: Det var riktigt skoj faktiskt. Annorlunda men kul!

Perfekt med tischan där Fabian. Du får bygga på dig lite mer muskler så passar den lite bättre ;)

Emelie: Kul om vi kan hjälpa dig att bränna lite pengar här i NY!!