tisdag 23 september 2008

Dopade kanadensare

Jag får ett mail från min släkting i Vancouver som vi bodde hos i förra veckan: Just to let you know - the winner of the Grouse Grind Race completed the course in 28:02. I can hear your muscles screaming!
De har ju en tävling varje år i september där de löper uppför Grouse Grind som jag tog mig uppför i förra veckan. Det ska sägas på en gång, jag har har fortfarande halvsvår träningsvärk trots att det är ganska precis fem dagar sen jag nådde toppen. Aldrig hänt förut.

Vinnaren i söndagens lopp, Sebastian Salas, nådde toppen efter 28.02. Jag har dock svårt att ta denna tid på allvar då Grouse Grind Mountain Run inte samarbetar med Wada och därför genomförs inga dopingkontroller efter loppet. Man kan bara anta att alla är dopade vilket får min tid på 49.36 att framstå som ganska bra.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Träningsverken efter maran var borta efter 2 dagar.
Så att bedöma av träningsverken måste detta ha varit något utöver det vanliga.
Se det positiva i det hela: du kommer klara maran galant. Dags att anmäla sig?!
/V

Anonym sa...

Hmm, jag kan gå lite bättre nu iaf men det är långt ifrån bra.
Vi får helt enkelt åka til Vancouver ett par dagar efter det att Lill-Kjell kommer ut så ska du få löpa upp och ner och se hur det känns i benen! ;)
Vi ska också tvinga Rauken till detta så om inte du känner nåt så gör han det iaf!

Anonym sa...

När jag kollar resultatlistan ser jag att du är nästan lika snabb som gubbarna i 70 års klassen, segraren fick 48:00. Medan du skulle fått ordentligt med pisk av segraren i tanter 60 år, hon hade 45:52.

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA......


/P

Lyxmannen sa...

Som sagt. Alla är säkert dopade då blir det svårt att bedöma tider tycker jag.. ;)