söndag 11 november 2007

Sista soccermatchen - vinst 5-3

Idag lirades den sista fotbollsmatchen för säsongen. Vi var redan klara mästare men mötte tydligen ärkerivalen Malthese Dolphins så en del tjafs och fajt blev det. För några veckor sen när Malthese spelade blev det storbråk så idag hade de fyra(4) poliser på plats, vem har sagt att fotboll förbrödrar? Blev brutalt fälld några gånger så det är skrapsår både här och var. Vi lyckades vinna med 5-3 efter att det varit 3-3 ganska länge. Var ganska passiv i inledningen tills Jess ropade "Martin, jag ser dig nog" från läktaren. Hon hade fått ett sms från svärfar Börje Axelsson som ropade så när han tränade mig för 10 år sen om man sprang och lökade på planen. Blev genast lite piggare och hängde 3 mål på 10 minuter, tack Börje! Eventuellt hängde jag det fjärde målet också, det är lite tveksamt om jag var på bollen. Målvakten skulle boxa undan ett långt uppspel men träffade mest min näsa så bollen rullade i mål, jag tror jag tar det målet då näsan är lite blå nu ikväll.
Noterbart är att även idag gick en kille under namnet tomten, denna gång var det Pappsen som undrade vad han höll på med =)

Efter matchen bjöd två av grabbarna, Ed och Ron på "finger food" och ett antal pitchers med öl ute i Astoria, Queens. Finger food är sånt du kan äta med fingrarna, chicken fingers, mozarella sticks, chicken wings, potatis med ost, pommes frites med ost och lite annat. Jag tog några Frozen Margaritas istället för öl och Jess drack bara cola, buuu =)

Pappsen och Berit dök upp igår, blev lite kortspel innan de gick och la sig på nya bottentiden 2100... Nu blir det mer kort innan GuideMarta AB tar upp sin business imorgon igen med sin Brooklyn Bridge/Downtown Manhattan tur.


Marta med pokalen, bredvid sitter Brunelli.


Berit och Pappsen firar segern.


Marta i en nickduell.


Ron som coachat laget tackar för i år. Stort av dem att bjuda ur egen ficka!


Ed med flickvän Jean, Ed slet av de mesta man slita av i knäet för två matcher sen så han har ett års rehabilitering framför sig. Trevligt par som vi ska hooka upp för lite käk/drinkar när vi kommer tillbaka från Sverige.


Marta, Brunelli, Ron, Ed och Jean. Notera all nyttig mat!


Nedre halvan av bordet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stämmer det att du lagt dig till med en amerikanskfrisyr???

Lyxmannen sa...

Vad är en amerikansk frisyr?