måndag 10 september 2007

Första fotbollsmatchen

Då var debuten avklarad på den här sidan atlanten. I 35 gradig värme och med en tröja som gjorde att det kändes om 45 så spelades det 2x25 minuter på nästan fullstor plan. Satan va trött jag var efter matchen.
Fick börja på topp och inledningen var sådär, ett tag sen man lirade boll nu så det några minuter innan man kom in i det. Värmen gjorde sitt till för att försvåra det hela också.
Lyckades göra 1-0 efter en kvart kanske sen lirade jag fram en kille så han enkelt kunde göra 2-0, det var resultatet i halvtid.
I andra halvlek fick jag börja på bänken av nån anledning. Det andra laget gjorde då direkt 2-1, då ropades det från flera håll "Get Martin on the field!" =)
Hoppade in och direkt tunnlade jag en kines om hade lite problem på sin kant, avancerade och satte ett riktigt fint skott intill stolpen, 3-1.
Det andra laget var dock rätt bra och gjorde både 3-2 och 3-3 innan vi lyckades avgöra i slutet så vinst med 4-3 mot förra årets seriesegrare får anses som en lyckad debut!
Nästa match är på söndag om en vecka, räknar med att göra minst fem kassar då. Hade inför denna match fått för mig att köra lite intervaller i fredags för att fräscha upp benen inför matchen. Ett inte så hett beslut då jag har grym träningsvärk fortfarande efter de löpningarna =)




Marta gör strax mål...



Det tackas efter matchen.


Sjukt varmt var det!

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Ciao! Trevligt med en New York blog från en "kändis"när man själv börjar längta dit på riktigt. Som du kanske vet så åker jag och farsan dit den 20:e oktober. Har fått erat telnummer av Gunnel så jag ska ringa dig sen när ni kommer hem från er trip. Väldigt fin sida :). Ha det gôtt!/ Nicklas-Filipstad

Jenny sa...

Snyggt jobbat brorsan!
Inte visste jag att du fortfarande kunde göra mål :)