måndag 17 september 2007

Första golfrundan

I lördags var det dags för första golfrundan på denna sida atlanten. Lirade med två av Jessicas arbetskamrater, Johan och Jörgen samt en amerikanare som arbetar på börsen, Mario. Banan låg ute på Long Island så det tog en timme att ta sig ut från Manhattan. 55 dollar inklusive golfbil kostade det vilket inte var så farligt som jag trodde. Spelet flöt på bättre än man kunde hoppas på och efter 14 hål var jag bara ett över par. Strulade lite på slutet men kom in på 80 slag ändå vilket får anses som mer än godkänt.

Johan slog så många pilsnerbollar (en pilsnerboll är när man inte kommer förbi damtee på utslaget) så han fck bjuda in till groggafton på lördagen. Jag och Jess åkte dit och drack lite margaritas samt nån mer god drink. Johan bor på Upper West med fru och två barn.
Kan nog bli fler vändor med grabbarna, det enda bökiga är att man måste ha bil och ingen av oss har det. Nu hade vi kvar hyrbilen från i helgen men annars kostar det runt 100 dollar att hyra en bil för en dag.

1 kommentar:

emmajenny sa...

Hej,
Jag missförstod!!
Min kommentar till dagens inlägg är att det var kul att du har kommit igång med golfen. Men groggarna stämde inte om du skulle sparka fotboll??
Kul med fotbollen också. Vi följer med spänning dina bravader, men vi vill höra lite från Jessicas arbete också.
Kram från mamma Margareta