fredag 25 april 2008

Lyxmannen nu större än Bjurman, Laul och Marc Jacobs

Det börjar ta sig för lyxmannen. Kanske kan detta vara vägen ut ur städning och fem-dollars luncher?

För en dryg vecka sen fick vi en massa träffar från en blogg på Aftonbladet. Jag kunder inte se vilken så jag fick leta runt lite innan jag hittade vilken det var.
Visar sig att fotbollsfrun som bloggar för Aftonbladet i ett inlägg länkade till Björviksbloggen där skribenten Jonas listar sina favorit-bloggar. I topp(så tolkar jag listan), strax före kioksvältare som Robert Lauls fotbollsblogg och Per Bjurmans NHL-blogg, hittar vi lyxmannens blogg. Det är enormt stort och en ego-kick större än ett giftermål. Jag har inte ju gift mig men antar att det är en hyfsad ego-kick...?
Björviksbloggaren Jonas skriver också "Jag känner Marta han känner inte mig" Jag har inte listat ut detta ännu... Har ju varit i Borås ett antal gånger och lirat golf och festat på Sjunde Himlen så kanske har han sett mina monsterdrivar på Borås GK?

Fotbollsfrun är för övrigt sambo med Joachim Lantz , spelare i Kalmar FF.
Jess far, Börje Axelsson, är en gammal legendarisk Kalmar FF-spelare och tränare så där har vi nåt gemensamt antar jag.
Lyxmannen har faktiskt provtränat med Kalmar FF vid ett tillfälle. Sommaren 1998 tror jag det var. Gjorde en träning sen sket jag i det. Typ.

Sen har vi Mallis som i sin blogg listar tre favoriter och håller lyxmannen högre än Marc Jacobs. Det är fanimej så stort så jag vet inte var jag ska ta vägen!? Jag har förstått att Marc Jacobs är lite av en gud bland kvinnor i stort och New Yorkers i synnerhet så att ligga före honom är ett erkännande av rang!

Nuförtiden börjar jag varje dag med att gå in och läsa Mallis och Jonas inlägg, det piggar upp på nåt sätt.

Frågan är om New York börjar bli för litet för lyxmannen? Kan jag bo kvar i den här hålan nu när jag nått närmast rockstjärnestatus? Kanske får jag flytta till Los Angeles och se vad Hollywood har att erbjuda en man i sina bästa år.
Saken är dock den att om Jess tar ifrån mig mitt kreditkort så blir det brant uppförsbacke så jag får nog stå ut i The Big Apple ett tag till...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Zzzzzzzzz....

/F

Anonym sa...

F: Du får svara när vi ringer om du inte behagar dyka upp på festen!

Mallis in real life sa...

*harkel*

Jag tror min lista var i icke inbördes ordning!

;)

Mallis in real life sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det var väl inte frågan OM utan snarare NÄR detta skulle inträffa!!! /K

Anonym sa...

STORT
/v

Anonym sa...

Hallå Malliz låt en stackars 30-åring leva i villfarelsen att han är större än Marc Jacobs ett par dagar iaf! ;)