onsdag 30 april 2008

Barnvakt en HEL dag

Ytterligare en dag i barnvaktens tecken är till ända. Har ju tidigare varit barnvakt åt Krigsmannens söner och åt Kungen.

Vid 06.11 var jag på plats på Blåmesvägen men ingen unge var vaken. Mamma Mia cyklade till jobbet vid 06.29 så då blev jag lämnad själv med kidsen.
William 6 år klev upp först och utmanade mig direkt i James Bond på Playstation 2. Efter tre raka serar för lyxmannan gav han upp. Noob!
Lite senare vaknade även Rasmus 14 år och Carl 5 år. Det flöt på rätt lugnt tills det började gnällas lite från Williams rum att han var hungrig. Jag sa att det bara var att ta frukost om de ville ha.
Efter ytteligare fem minuter hade ingen satt sig vid frukostbordet då sa Rasmus att det var min uppgift att plocka fram frukosten. Vafan det måste de väl kunna lösa själva!?
Jag fick iaf plocka fram frukost och då satte de sig vid bordet och började äta. Bortskämda ungar. Hade jag fått en vecka till på mig hade det sett annorlunda ut.

William och Rasmus gick sen till skolan medan jag och Carl slog på Silver Fang och la oss i soffan. Carl fick Silver Fang av mig när han fyllde tre år. Mamma Mia gillar dock inte att ungarna tittar på den då det är så mycket blod i filmen. Visade sig att den var rekommenderad från 11 år.

Vid 09.15 hämtade vi upp barnens morbror, han kallas i bloggen P eller Outletkungen. Han var barnvakt dagen innan mig och det gick också fint. Liksom lyxmannen har han inget arbete i Köping så vi har hängt en hel del senaste veckan.

Vi flyttade sen min mor till en ny adress och fick fin hjälp av Carl.

Allt flöt på bra och framåt kvällen skulle Rasmus spela fotbollsmatch så vi drog och kikade på den. Självklart var Tobbe från "En annan del av Köping" där. Han drack friskt med kaffe och skändade allt och alla.
Man kan inte säga att han är något föredöme för Carl Karlsson 5 år som lärde sig fler svordomar på en match än han kommer lära sig under hela låg- och mellanstadiet.

Till Wahlstas tränare "Lillis" vill jag bara säga att jag efter denna dag drog hem och vilade lite för att orka med träningen. Slocknade rätt fint och vaknade 19.20 så därför ingen träning. Kommer åter i Augusti, är jag spelklar tills dess?

Nu sticker vi till Dalarna för att fira Valborg sen Arlanda-Newark på fredag morgon.


Carl, Outletkungen och William käkar slush på torget i Köping.


Terroristernas favorit är Björn Rosenström som de gärna sjunger med i så mycket de orkar. Mamma Mia är inte helt nöjd med valet av musik. En dag ska vi berätta om vad yxan och musen egentligen är...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle tacka för hjälpen med barnvakten, men efter att ha sett filmen är vi lite tveksamma till eran hjälp.....

Saknade er på busborgen idag. Det här hade Martin gillat sa William efter en hård lasergamematch!
Ha det så bra ikväll!//Blåmesv

Anonym sa...

Vad gör du där... skulle ju ha din hjälp att hitta en Taylor Made driver hade jag tänkt ;-)

Anonym sa...

Bodare: Åter i NY imorgon. Du vill inte ha en Taylor Made, du vill ha en El Diablo!

Mia: Jag och Kalle har inte trissat dem till att klappa med, de verkar gilla Björn! ;)

Anonym sa...

Undrar vem det är som är bortskämd. Förväntar sig att kidsen ska plocka fram frukost åt barnvakten... Nä, det var bra att de uppfostrade dig lite!
/V

Anonym sa...

Jag är tillbaka i Tjockholm nu på lördag morgon. Åsså SKA de va en Taylor Made... vi kan ta en tur på World of Golf i slutet av Maj... U havvit

Anonym sa...

Hallå V, vems sida är du på?