fredag 18 april 2008

From Marta with love

Titeln anspelar på den gamla Bond-filmen From Russia with Love.
Fick ett msn-meddelande från Jessica igår:
Jessica säger (10:22):
tack för blommorna!!!
Marta säger (10:22):
??
Jessica säger (10:23):
det låg blommor på min dator nu när jag kom upp, trodde de var från dig. Stod en lapp "Love Martin" på dem.
Marta säger (10:23):
nope

Det visar sig att der är golvchefen på den börs där Jess arbetar som köpt blommor och ställt dem på Jess plats och skrivit en lapp som att det är från mig!? Han heter Eric och det var han vi var och åt påskmiddag hos i New Jersey.
Han tycker tydligen att jag inte skämmer bort Jess tillräckligt mycket. Det är en lite annan kultur i det här landet vad gäller att skämma bort sina kvinnor men vafan, jag har ju ingen inkomst! Borde det inte vara jag som ska bli bortskämd!?
Eric säger själv att han köper blommor till sin hemmafru en gång i månaden, borde inte jag få blommor lika ofta??

Tydligen får de lära sig två viktiga saker i skolan enligt Eric. Att skära skinka och att skämma bort sina käringar. Skära skinka lärde jag mig när vi var på påskmiddag hos Eric och Susan så nu försöker han visst lära mig att skämma bort Jess...


En sjysst lapp gjord i WordArt som kanske avslöjar att det inte är jag som skrivit den...?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker faktiskt Pämpa inte sköter sina uppgifter.
tror inte hon att du har ett eget liv också..!!??
Ska du bara sitta där hemma varje dag och vänta???

Nä jessica, dax att börja skämma bort Martin, han gör faktiskt detta för dig!!

//P

Anonym sa...

Haha, trodde du var mer erfaren och tog åt dig äran av alla potentiella presenter. Pokerface. Vart tog det vägen?
/V

Anonym sa...

Jag är glad så länge du håller samma låga nivå som jag Marta :-D
Säg till Eric att sluta så att inte Jessica får några ideer!

/rauken

Anonym sa...

Tänk att det finns folk som inte förstår hur mycket sanning det ligger i uttrycket..."det går inte att lära GAMLA hundar att sitta". Eric anstränger sig tydligen förgäves.

Kram /MA

Anonym sa...

P: Jag älskar dig!

V: Du har en poäng där, borde kanske spelat med...

Rauken: Är jag verkligen på din nivå?? ;)

MA: Alla kvinnor snackar ju alltid om hur jämlikt de vill att vi ska ha det i Sverige. Om nu jag är hemma och Jess arbetar är det inte upp till henne att komma med blommor då? Precis som P skriver.

Mer blommor till lyxmannen!!

Anonym sa...

Haha! Fan va roligt gjort!! :D Grym blogg förresten! Läser den dagligen och älskar att höra om ert liv i Landet-långt-bort! :)

Mallis in real life sa...

Ser att det vankas Sverige-besök! Kul, vi har finfint väder här i Västra Götaland just nu och vi får hoppas att det håller i sig.

Magnolia Bakery är ett av de ställen som tjejerna i "Sex and the city" flitigt besöker och går man in på tv-seriens hemsida får man en liten rutt över de ställen man kan besöka när man är i NY. Har läst många SITC bloggar och varenda kotte har tagit kort på sig själv utanför där.

De andra ställena du rekommenderade har jag noterat, jag bara älskar cheesecake och om man som jag (som du mycket riktigt gissade) jobbar på ett konditori måste man smaka på vad världen har att erbjuda.

=)

Anonym sa...

Liza: Det var en rätt rolig grej faktiskt. Lite udda att en av de högre cheferna på en börs gör så mot en konsult skulle jag tippa :)
Kul att du gillar bloggen, vi försöker hålla det på en lagom nivå.

/ Marta

Anonym sa...

Marta: Du vet att jag alltid överdriver. Du är självklart inte rikigt på min dåliga nivå ...
Men med rätt inställning och rätt attityd kan du en dag komma dit :-)

/rauken

Anonym sa...

btw, av vasen att döma verkar ni inte satsa stort på snittblommor i hemmet...
/v

Anonym sa...

V: Helt korrekt noterat! Då lyxmannen aldrig har kommit hem med blommor har det aldrig funnits något behov av att införskaffa en vas. Men kanske är det just det jag borde göra och ställa fram den tom så att han fattar vinken. :)

/Jessica

Lyxmannen sa...

Allt ska ju som sagt vara så jämlikt i Sverige men tydligen gäller det inte i USA?
Var e Gudryn Schyman när man behöver henne!?