fredag 18 april 2008

Springtime in Central Park


Idag hade vi dryga 25 grader och finfin sol här i New York. Tog en morgonpromenad för att fota lite träd/blommor som står i blom.

Jag skrev till min vän, vi kan kalla honom P, att jag skulle ut och fota lite i Central Park. Han skrev då följande till Jess på MSN:

"P" säger: fast han(Marta) börjar man bli orolig för!! nu är den jäveln ute o fotar blommor...lite varning, se upp med va han gör om dagarna...kanske ligger en liten George naken i eran säng när du kommer hem på nån lunch nån dag....

J
ag väljer att inte kommentera hans kommentar men skrattade högt när jag läste den :)


Spegelblank sjö med en rätt skön kuliss.


I vilken film spelade dessa två torn en stor roll?


Detta är bredvid reservoaren.


Lite sne bild men ganska skön ändå...


Massiva träd som blommar.


Från vår solterass ser man att det bara är dessa vita träd som blommar men det tar nog snart fart. Det område där allt folk ligger och solar heter Sheep Meadow.

3 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Åh, vilka fina bilder.

Jag längtar så tills jag oxå får gå i Central Park och fota. Skitsamma om det är blommor, jag älskar blommor!

Tja

Anonym sa...

Mycket snack om blommor nu.
Tur att ni snart kommer till Sverige. Kanske kan vattna våra och prata lite med dem!?
/v

Lyxmannen sa...

"skit samma om det är blommor" det var faktiskt så roligt så vi skrattade gott här på denna sida atlanten! ;)

V: Allt har sitt pris, lyxmannen jobbar inte gratis! Hämtar du oss? Jag vill ha nybakta bullar och frallors med ost och juice till.