måndag 7 januari 2008

Barnvakt, så gick det.

I fredags var jag alltså lite barnvakt till en 3- och en 1-åring.
Kom dit lite innan de vuxna skulle dra iväg så ungarna skulle känna sig bekväm med mig. De kände nog igen mig litegrann så det var inga konstigheter. 10 sekunder innan de vuxna drar visar det sig att 3-åring kissat lite i soffan. De vuxna får lite snabbt åtgärda läckan och sanera soffan.
Vi börjar sen med att äta lite, maten var förberedd så den delen gick smidigt. Sen var vi elefanter ett tag. Iaf jag och 3-åringen, 1-åringen satt mest och tittade på. Sen läste vi en bok. Sen tvättade vi händerna i 10 minuter. Sen skulle vi borsta tänderna. Sen gick vi och la oss fast ingen var trött. Vi gick upp efter två minuter och sen satt vi under vardagsrumsbordet i 30 minuter tills Pappa Johan, Jessica och Hasse kom hem.

På det hela taget gick det mycket bra och jag behövde aldrig hota med garderoben.
Jag fick som väntat betalt med rödtjut. De hade köpt hem fem(!) flaskor. Kanske lite att ta i. Jag ska få be att komma tillbaka och dricka upp det som blev kvar vid ett senare tillfälle.

Jag tror inte jag får mer förtroende nu för de har bokat upp nån tjej som ska sitta barnvakt vid 4-5 tilfällen i Januari. En liten besvikelse. Kanske vill de inte ha den fasta handen jag kan erbjuda trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Elefanter asså. Klart du måste ju ha tränat en del förut. Kan inte vara långt borta från din och kalles klassiska "renskrämmar´n"

Anonym sa...

Framförallt Kalle var en jäkel på elefanten, jag var bättre på renskrämmaren.
/ M