torsdag 24 januari 2008

Texas avslut

Efter att ha spenderat fem dagar i USA:s näst största delstat kan man summera det enligt följande.

Texasbor är supertrevliga
Otroligt mycket människor har kommit fram och pratat med oss eller frågat om vi behöver hjälp med något. Alla servitriser vi haft har alltid snackat en massa med oss när de hör att vi kommer från Sverige.

Amerikaner i allmänhet och Texasbor i synnerhet har risig koll på geografi
När vi säger att vi kommer från Sweden säger hälften av dem "-I have never been to Switzerland but i want to go there"
De har inte en aning om var Sverige ligger. Det var värre i Texas än vad vi upplevt nån annanstans. De lever som i en bubbla. En gigantisk bubbla.

De kan bygga vägar i detta land
Vare sig vi var i San Antonio eller Dallas som båda har över 1000.000 invånare så är det aldrig några konstigheter att köra bil. De har RINGVÄGAR. Kanske läser nån från regeringen detta och kan se till att det byggs en ringväg i Stockholm!!??
Stora ringvägar gör att det är i princip tomt på bilar inne i de stora städerna. Det är betydlgt svårare att köra runt i Stockholm än vad det är i San Antonio, Dallas eller tom på Manhattan.

Man blir automatiskt överviktig
Det går inte att äta rätt när du är på roadtrip. Det finns hundra olika snabbmatsställen. Vill du äta nyttigt så får du leta tills du tröttnar och tar en burgare istället. Inte undra på att de ser ut som de gör i detta land.
Det var ganska roligt att Larry, han som hade ranchen vi var på, hade en våg i stallet och ingen som vägde mer än 240 pounds(109kg) fick kliva på nån av hans hästar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Trevliga servitriser finns det i Sverige också, dom pratar dock inte extra mycket eller trevligare med en om man säger att man är från Sverige.. men jag klandrar dom inte.
Köping har Ringvägen och jag håller med, det är helt tomt på bilar i stan ;) /S

Anonym sa...

Hej från Berit. Hörde av en väninna att JR varit i Götlunda. Hans fru har släkt där.Fortsätter att läsa om era äventyr.Kram till er

Anonym sa...

Bra poäng myggan!

Anonym sa...

Haha myggan! Grym kommentar.

Lite snopet om jag hade följt med er dit, hade ju inte fått rida nåt :-(

/E

Anonym sa...

Erik- du hade säkert kunna dra någon osannolik historia som du sett på Discovery så att Larry hade låtit dig rida. Eller hur Marta?!

/V

Anonym sa...

Visste ni förresten att Willy:s har öppnat i Bromma!?

Anonym sa...

Senaste kommentaren var från mig. Glömde skriva det haha. /S

Anonym sa...

Rauken hade kanske fått följa med, han har ju gått ner som tusan ju!

Skönt att höra att Willys öppnat. Har för mig jag hört det förut men då trodde jag inte på det...

Anonym sa...

Verkar som USA är stället att öka i vikt på... Marta såg faktiskt lite småfet ut kring halsen. jag kan ha fel men det vore otroligt om den annars så otränade kroppen plötsligt skulle fått muskler. När jag ser Marta i profil påminner han lite om Falo i Uti vår hage!
Rätta mig gärna om jag har fel.. helst inte Marta som är färgad :)

Anonym sa...

Hörru Ringkvisten. VIlken bild ser jag fet ut på? Vore fint om du kunde tala om det så jag kan ta bort den =)

Anonym sa...

Lite självkritik måste det finnas tros lyxlivet i NY.
Köpingscupen är nu i helgen!
Kom och titta om du har tid!
Ska ringa BJ någon dag, länge sen vi snackade.

Jag är liksom du "till städse" i min tillvaro!

Anonym sa...

Hej pa er!
Kul att lasa om era Texasaventyr! Stod Jessica verkligen upp pa hasten?! Har i Vietnam har Peter och jag haft varsin pytonorm runt halsen idag. Jag har ocksa tankt pa att Martin borde skaffa en cyclo... Funkar det att kora i den vietnamesiska trafiken borde det funka pa Manhattan.