onsdag 9 januari 2008

Ingen semester direkt..

Det är ingen semester att vara ledig. Idag har jag en hel hög med uppgifter.

* Styra upp en resa till södern med avresa tisdag morgon i nästa vecka.
* Städa sovrummet. Jessica har tydligen sett några dammråttor. Jag har inte sett dem.
* Fixa hemförsäkring till lägenheten i Sverige.
* Styra upp en skidresa i Mars.
* Skriva in lite folk nere i lobbyn, Jessicas kusin kommer ikväll och ska stanna ett par dagar.

Klockan är nu 12.00 och jag har fixat hemförsäkringen. De ringde och lovade att fixa allt så egentligen har jag inte gjort så mycket där.
Har hunnit se Tigerland som var helt ok, Colin Farrell riktigt bra.
Snackat skit med Jessica, ,Rauken, Veronica, Kalle, Fritte, Dejvid, Mats och Ström över MSN.
Skickat lite musik till Myggan över MSN.
Mailat lite oviktiga mail.
Försökt hjälpa Kalle att ladda ner Pirates of th Caribbean sista delen utan att lyckas. Halva min vakna tid går åt till hans datorproblem. Märkligt.

Nu måste jag boka flyg till Memphis, boende i Memphis, fixa basketbiljetter till tisdagens möte mellan Memphis och Cleveland. Boka hyrbil så vi kan ta oss till New Orleans. Boka boende i New Orleans och sen flyg hem från NO. Om jag fixar allt det är första punkten, resan till södern, avklarad. Sen har jag ju massa fler saker att fixa...

Och folk tror jag slappar här borta!!??

7 kommentarer:

Anonym sa...

Faan vad körigt du har.... Lider med dej;-) /stefan

Anonym sa...

Skönt att nån har lite medlidande iaf! =)
/ M

Anonym sa...

Jag trodde inte att J såg damråttor??
Kul med resa till Söder! Hoppas basketen är bra. Pippen har tydligen kommit till Sverige och Sundsvall som en frälsare. Fick 2 helsidor i DN imorse...

Hälsa kusin Carina!
Kram V

Anonym sa...

Vänta lite nu, vad menade du med det V??? Eller jag vet, det är för att jag alltid har så städat hemma hos mig som jag knappt vet hur dammråttor ser ut, fast jag har ju sett dem under din matta :)

kram lillasyster

Anonym sa...

Läste just 'US and A'-bloggen och fick några shyssta flash backs. Vek mig av skratt när jag läste om the gas leak:-)

Kan dock konstatera att det i den här bloggen är:
* få, om någon, som har rivit ner en spontanapplåd (vilket var rätt vanligt på Västkustresan)
* ont om utnämningar som 'veckans kommentar', 'månadens inlägg', 'århundradets blogkommentator'

Dock en blogg av världsklass!

/V

Anonym sa...

När du ändå håller på med bokning av resor kan du väl börja titta på vart "gamlingarna" på mitt jobb ska åka i sommar. Ca 30 resor. Pappa

Anonym sa...

V: bra idé där. Kan komma några nomineringar inom kort faktiskt.
The gas leak är en klassiker, och sann dessutom!

Pappsen: Jag har ett par bra förslag, åk till FLorida med dem. Många pensionärer i USA som spenderar vintern där!

/ M