lördag 26 januari 2008

Afterwork på Suspenders

Inte ens Team Sweden kunde hjälpa Manhattan FC till seger i fredagens match. Vi torskade med 11-8 efter en katastrofal insats av ett par spelare.
Framförallt Heffaklumpen gör en insats som får Fredrik Karlssons dagar i Köpings FF att framstå som riktigt vassa.
Heffaklumpen väger runt 150kg och har ytterst få muskler på kroppen. Ändå spelar han 21 av 25 minuter i första halvlek! Han såg ut som frihetsgudinnan där han stod och pekade i mittcirkeln.
Han skulle dra i halvlek sa han men inte fan försvann han. Istället stod han och domderade hur vi skulle spela i andra halvlek. Var en hårsmån från att sänka han med en tackling bakifrån.

Efter matchen tog Superswede-Grobecker och jag en taxi ner till Ground Zero för att möta upp resten av Cinnober-gänget för lite afterwork. Krigsmannen och Pedro gjorde sin sista dag på börsen innan de åker tillbaka till Sverige så det var en hel del folk på plats. Krigsmannen har många vänner på börsen så det är säkert 30 pers i vårat "gäng" i baren.
Jess blev inringd till jobbet innan vi kom dit så jag och Superswede-Grobecker klev in till Suspenders som baren heter för att få i oss lite sprit.

Det första som händer är att kille, vi kan kalla honom Andy, kommer fram till mig och frågar om jag är Jess pojkvän. Jamen säger jag. Han säger då:
"-There are 20 guys here who wants to get merried with Jessica so what are you doing here?" Hej och välkommen med andra ord...

Jag skrattar bort det hela och tar två glas rödvin i baren. Andy som började med att skända mig kommer tillbaka och ska snacka lite golf nu. Jag lirade med en kille på hans avdelning förut och LEVERERADE den gången så rykten går att jag är en jävel på golf. Helt korrekt. Han frågar lite om vilka klubbor man ska ha och plötsligt är vi polare.

Jess kommer snart tillbaka till Suspenders men då ringer telefonen igen. Hon har jouren och nån tomte ringer och frågar saker hela tiden. Efter att tomten ringt tre gånger på kort tid berättar jag detta för Andy som arbetar på samma avdelning som tomten. Han blir då galen och ringer upp tomten och SKÄLLER ut honom efter noter. Jag ligger och gråter i ena hörnet i baren då Andy är uppriktigt förbannad på tomten för att han ringer hela tiden. Efter det samtalet ringer inte tomten nå mer på hela kvällen.

Snackar sen med en jäkligt trevlig kille som heter Alan och som förut arbetade på American Stock Exchange men som nu arbetar som nån chef på New York Stock Exchange, den största börsen i världen typ. Vi pratar om allt möjligt och avslutar med att boka en golfresa inom kort. Lite oklart var vi skulle, hade trots allt fått i mig några glas rött och ett par jägermeister samt ett gäng Gin&Tonic. Tror det var upstate New York vi skulle.

Det dyker sen upp ett par tjejer som inte ingår i gänget. Det blir huggsexa om dem och Superswede-Grobecker ligger självklart i framkant då han är en blond svensk som lirat på proffstouren i tennis. Amerikanarna blir trötta på Superswede-Grobecker och säger att han max får snacka med en tjej.
Slutar med att Superswede-Grobeckere får två telefonnummer med sig hem medan amerikanarna kammar noll.
USA-Team Sweden, 0-2

Sista ämnet för kvällen blir filmen Die Hard. Vissa av amerikanarna påstår att Hans Gruber är med i Die Hard 2. Alla som kan sin filmhistoria vet att han är med i Die Hard och hans bror i Die Hard 3. Efter tio minuter ger de till slut upp och ger mig rätt.
USA-Team Sweden, 0-3

Vi är hemma runt 01.00 och rummet snurrar på bra när jag lägger mig.

Ska tilläggas att Andy och killen som påstod att Hans Gruber var med i Die Hard 2 skulle arbetat idag lördag men Andy ringde in och sa att han var sjuk med Die Hard killen kom till jobbet, spydde ur sig några gånger och fick sen åka hem igen.

USA-Team Sweden, 0-58

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent inlägg. Heja Sverige! /S

Anonym sa...

Du kommer ihåg förvånansvärt många detalger från kvällen!!
/V

Anonym sa...

Det jag kom ihåg hände ganska tidigt på kvällen därav det goda minnet.
/ M

Anonym sa...

"detaljer" med j tack! :)