fredag 25 januari 2008

Dags för Team Sweden att leverera

Idag är det dags för andra fotbollsmatchen för Team Sweden nere på Chelsea Piers. Det spelades en match när vi var i Texas som vanns med 8-5 så nu är vi 1-1 i vinster/förluster.
Superswede-Andreasson har ju fått tillskott av Superswede-Grobecker så när jag var på roadtrip i texas gjorde han själv hälften av målen i förra matchen. Ett mycket bra tillskott till truppen.

Direkt efter matchen ska vi på lite partaj. Två av Jessicas arbetskompisar gör sin sista arbetsdag idag innan de åker tillbaka till Sverige. Det är Pedro och Krigsmannen. Kan bli en lång kväll så därför gäller det att ladda på rätt sätt. Det blir en eftermiddagslur idag. 1-2 timmars vila ska nog göra att man orkar hålla ut längst av alla inatt.
Krigsmannen brukar inte ge sig i första taget och detta är ju hans sista kväll så det känns som han kommer kriga på länge ikväll. Det är därför extra viktigt att få ett par timmars sömn i eftermiddag. Lurade kroppen genom att gå upp vid 0730 imorse så vid 1500 idag kommer jag vara skittrött.

Har för övrigt bara två små uppgifter idag. Städa sovrummet och diska. Jag hade egentligen plocka in tvätten men efter att jag negligerat det i ett par dagar så löste Jess den uppgiften.
Har alltid sagt att om man bara skjuter upp tråkiga göromål tillräckligt länge så löser det sig av sig självt.

Nu ska Romba få jobba lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på matchen! Inomhusmatcher borde passa dig, mycket teknik och lite löpning:-)

Hälsa Pedro och Warman and the other guys over there!

Får passa på att hälsa trevlig helg också för jag lär väl knappt sitta vid en dator mer förrens söndag kväll. Ska på arbetsläger hem till föräldrarna och hjälpa till att flytta lagret...
Erik påstår att han mycket lägligt har fått känningar av ryggskott igen... troooligt

Anonym sa...

Ryggskott? Jo tjena!
Säg åt han att ta ett par av de lite tveksamma pillren så ska det nog ordna sig.

Ha så skoj i Köping, surt att inte vi kan vara med... =)

Anonym sa...

"Av sig självt" vet jag inte om jag håller med om. /S